تعداد قربانیان حمله تروریستی به تالار کروکوس سیتی افزایش یافت

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر حمله به کروکوس سیتی
حمله به کروکوس سیتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2024
عضو شوید
وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه در منطقه مسکو اعلام کرد، در نتیجه حمله تروریستی در سالن کنسرت "کروکوس سیتی"، 152 نفر از جمله پنج کودک زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه‌ی منتشر شده در وب سایت این وزارتخانه آمده است: "در نتیجه این حمله تروریستی 285 نفر (از جمله 8 کودک) مجروح شدند که از این تعداد 133 نفر (شامل 3 کودک) جان خود را از دست دادند. 114 نفر از جمله 4 کودک نیز به مراکز درمانی منتقل و در بیمارستان بستری شدند."
شامگاه 22 مارچ پیش از اجرای کنسرت در سالن کنسرت مجتمع "کروکوس سیتی" در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو تیراندازی و آتش سوزی رخ داد.
خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که دست کم سه فرد از طریق غرفه ها وارد سالن شدند، آنها به مردم تیراندازی کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
کمیته تحقیقات روسیه در آخرین گزارش خود شمار جان باختگان این حادثه تروریستی را 133 نفر اعلام کرد.
مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای “راسیا سیگودنیا" (خبرگزاری اسپوتنیک زیر مجموعه این گروه رسانه ای می باشد)
گزارش داد که تعداد قربانیان به 143 افزایش یافته است.
Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному Собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2024
سخنان پوتین پس از یورش تروریستی در تالار شهر کروکوس در پیرامون مسکو به روس ها
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین در نخستین دقایق از تیراندازی در کروکوس مطلع شد؛ او دائماً از طریق تمام سرویس های مربوطه اطلاعاتی در مورد آنچه اتفاق می افتد و اقدامات انجام شده دریافت می کند. پسکوف خاطرنشان کرد که رئیس جمهور تمام دستورات لازم را صادر کرده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی خطاب به شهروندان روسیه حادثه کروکوس را یک حمله تروریستی خونین و وحشیانه خواند و 24 مارچ را عزای عمومی اعلام کرد.
پوتین گفت که روسیه نه تنها با یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده، بلکه با یک کشتار جمعی سازماندهی شده غیرنظامیان مواجه است. او تاکید کرد که تروریست ها بدون مجازات نخواهند ماند و هر کسی که پشت این حمله تروریستی قرار دارد شناسایی و مجازات خواهد شد. پوتین خاطرنشان کرد که هر چهار عامل حمله تروریستی پیدا و بازداشت شدند - آنها سعی کردند فرار کنند و به سمت اوکراین در حال حرکت بودند، جایی که "دری به روی آنها" باز شد تا از مرز عبور کنند.
وزارت داخله روسیه گزارش داد که این افراد خارجی هستند.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که در مجموع 11 نفر بازداشت شده اند و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا پایگاه تروریست ها را کشف کنند.
به گزارش سرویس امنیت فدرال روسیه، سلاح های مورد استفاده تروریست ها از قبل در یک انبار آماده شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала