نکوهش یورش کروکوس از سوی وزارت خارجه طالبان

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Оцепление и пожарные машины у концертного зала "Крокус Сити Холл", где произошла стрельба
Оцепление и пожарные машины у концертного зала Крокус Сити Холл, где произошла стрельба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه طالبان یورش مرگ‌بار در سالن کروکوس در پیرامون مسکو را نکوهش و آن را "تروریستی" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان با نشر پیامی در ایکس امروز شنبه نوشته است، که این یورش "نقض آشکار معیارهای بشری" است.
Возгорание в концертном зале Крокус Сити Холл, где произошла стрельба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2024
لحظه به لحظه با کروکوس؛ 143کشته و بیش از 121 زخمی/ دستگیری تروریستان/ واکنش ها + ویدیو و نگاره ها
او نوشته است: "وزارت خارجه طالبان که یورش تروریستی پسین در مسکو را که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، به شدت نکوهش می‌کند و آن را نقض آشکار همه ای استندردهای انسانی می‌داند".
بلخی افزوده‌ است: "داعش که غیرنظامیان را در افغانستان و دیگر مناطق جهان نیز هدف قرار داده است، بار دیگر با این رویداد به روشنی نشان داد که گروهی در دست سازمان‌های اطلاعاتی است که هدفش بدنام کردن اسلام و تهدیدی برای کل منطقه است".
در همین حال، وزارت خارجه طالبان گروه داعش را تهدیدی برای کل منطقه خوانده‌ و از کشورها خواسته است تا "موضعی هماهنگ، روشن و قاطع در برابر چنین حوادثی که اتخاذ کنند".
یادآوری می کنیم، که دیروز شام جمعه یک یورش تروریستی در سالن کنسرت کروکوس سیتی هال در شمال غرب مسکو رخ داد. برپایه ای داده های نخستین، دستکم سه نفر به سوی افراد ملکی تیراندازی و سپس انفجارهایی رخ داد که پس از آن آتش همه ای طبقه های بالای ساختمان را ویران کرد. تاکنون شمار کشته شدگان به بیش از 60 نفر و شمار زخمیان به بیش از 100 نفر رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала