جان ساپکو: پول آمریکا به یک گروه تروریستی در افغانستان می‌رسد

© Photo / SIGARJohn F. Sopko
John F. Sopko - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2024
عضو شوید
سربازرس کمک‌های امریکا به افغانستان از بهره‌گیری طالبان از سیستم انتقال کمک‌های مالی به سازمان ملل در افغانستان انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جان ساپکو، بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است که کمک‌های این کشور به یک "گروه تروریستی" در افغانستان می‌رسد.
ساپکو در گفت‌وگو با وبسایت پروپبلیکا با "تروریست" خطاب کردن طالبان گفته است که سازمان ملل پس از تسلط دوباره این گروه 2.9 میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است.
وی افزوده است: "بیشتر پولی که به‌صورت نقدی از طریق سازمان ملل می‌رود، در نهایت از مالیات دهنده‌گان آمریکایی می‌آید. این کمک‌ها به‌سمت یک گروه تروریستی می‌رود. طالبان یک مشت تروریست هستند."
سیگار جریان پول از طریق بانک مرکزی افغانستان را بهره‌گیری طالبان از دالرهای کمکی آمریکا توصیف کرده است.
طبق این گزارش، سازمان ملل متحد در واکنش به این اظهارات ساپکو گفته که پول‌های کمکی نهایتاً در اختیار بانک مرکزی افغانستان که از سوی طالبان اداره می‌شود، نمی‌رسد، اما از بانک مرکزی اجتناب کرده نمی‌تواند.
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
سیگار: سازمان ملل تا اکنون حداقل ۲.۹ میلیارد دالر را به افغانستان زیر کنترل طالبان انتقال داده است
با این حال، وزارت امور خارجه امریکا در پاسخ به گزارش تازه‌ بازرس ویژه این کشور اعلام کرده است که سازمان ملل مسوول کنترل برنامه انتقال پول نقد به افغانستان است.
این وزارت تصریح کرده است: "ما به نظارت بر برنامه‌های کمک ادامه خواهیم داد و به‌دنبال کاهش خطر این هستیم که کمک‌های ایالات متحده می‌تواند به‌گونه غیرمستقیم به نفع طالبان باشد، یا ممکن است به دریافت کننده‌گان ناخواسته منحرف شود."
براساس اطلاعات، نماینده‌گان در کانگرس امریکا خواستار تلاش بیشتر دولت این کشور در زمینه جلوگیری از انتقال پول‌های کمکی واشنگتن به طالبان شده‌اند.
مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا در این مورد خاطرنشان کرده است: "این غیرقابل قبول است. دولت ایالات متحده باید برای جلوگیری از بهره‌مندی طالبان از کمک‌های بشردوستانه بیشتر تلاش کند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала