- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

دستیار بایدن زمان کمک به کیف را نمی داند

© AP Photo / Carolyn KasterАмериканский государственный деятель Джейк Салливан
Американский государственный деятель Джейк Салливан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2024
عضو شوید
دستیار رئیس جمهور امریکا در کیف گفت، که نمی تواند پیش بینی کند که چه زمانی کمک های جدید خواهد آمد.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی، در جریان سفر به کیف گفت، که او متعهد نیست که چه زمانی بر سر کمک های جدید به اوکراین توافق شود.
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2024
نگرانی کاخ سفید از کاهش ذخیره های جنگ افزارهای امریکا به دلیل کمک به اوکراین
سالیوان در یک کنفرانس مطبوعاتی در کیف گفت: "زمان زیادی گذشته است. و من آن را می دانم. من نمی توانم امروز پیش بینی کنم که چه زمانی این اتفاق می افتد، اما ما در تلاش هستیم تا آن را در اسرع وقت انجام دهیم. و رئیس جمهور جو بایدن هر روز تلاش می کند تا کمک های جدید را به تصویب کنگره برساند".
متن این رویداد از سوی کاخ سفید ارائه شده است.
کاخ سفید همچنین اعلام کرد، که سالیوان در کیف با ولادیمیر زلنسکی و رئیس دفتر او، آندری یرماک، دیدار کرد.
کنگره ایالات متحده هنوز با درخواست جدید برای کمک به اوکراین موافقت نکرده است، در حالی که دولت گزارش داد که در دسمبر سال گذشته امکان انتقال بودجه نظامی را به پایان رسانده است.
کاخ سفید در آغاز ماه مارچ گزارش داد، که واشنگتن فرصتی برای فرستادن جنگ افزارها به ارزش 300 میلیون دالر به کیف پیدا کرده است، اما این کمک به نیروهای مسلح اوکراین برای "چند هفته" کافی است.
لوید آستین، رئیس پنتاگون دیروز گفت، که نیروهای روسیه به پیشروی خود در اوکراین ادامه می دهند. کاخ سفید به نوبه خود اعتراف کرد که اوکراین به دلیل انفعال ایالات متحده "واقعاً در حال از دست دادن موقعیت خود در میدان جنگ" است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала