شهباز شریف: اگر خاک همسایه توسط تروریسم استفاده شود تحمل نخواهیم کرد

© AP Photo / Anjum Naveedشهباز شریف، بخت اول نخست وزیری پاکستان کیست
شهباز شریف، بخت اول نخست وزیری پاکستان کیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2024
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان تأکید کرده است که کشورش دیگر تروریسم فرامرزی را تحمل نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در پی حملات هوایی پاکستان بر ولایت‌های پکتیکا و خوست، شهباز شریف،‌ نخست‌وزیر این کشور گفته است که خواستار روابط صلح‌آمیز با کشورهای همسایه است، اما تروریسم فرامرزی برای او قابل قبول نیست.
به گزارش جیو نیوز، او این اظهارات را روز‌ چهارشنبه، 1 حمل در جلسه کابینه‌اش بیان کرده و خواستار همکاری کشورهای برای مبارزه با تروریسم شده است.
شریف خاطرنشان کرده است: "پاکستان پس از حمله بر پاسگاه ارتش در وزیرستان شمالی که منجر به کشته شدن هفت سرباز شد، دیگر تروریسم فرامرزی را تحمل نخواهد کرد."
او‌ همچنان بدون اشاره به درگیری‌های اخیر با طالبان تصریح‌ کرده است: "اگر خاک یک کشور همسایه برای تروریسم استفاده شود، قابل قبول نخواهد بود."
این اظهارات در حالی مطرح شده است که‌ پاکستان چهار روز‌ پیش ساحاتی را در پکتیکا و خوست هدف حملات هوایی قرار داد که منجر به کشته شدن هشت غیر نظامی به‌شمول زنان و کودکان شد.
این کشور ادعا کرد که یک فرمانده تی‌تی‌پی به‌نام عبدالله شاه را هدف قرار داده است، اما این خبر از سوی خود این فرمانده رد شد.
پس از آن، طالبان در امتدار مرز با پاکستان در سه ساحه با نظامیان این کشور درگیر شدند که تلفاتی در پی داشت.
در تازه‌ترین مورد شب گذشته بار دیگر طالبان و مرزبانان پاکستانی در گذرگاه انگور اده پکتیکا با هم به درگیری مختصر پرداختند که تلفاتی از آن گزارش نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала