‏مقام پاکستانی به طالبان: در خواب تسخیر "اتک" کابل را هم از دست خواهید داد

© AP Photo / Channi Anandپاکستان:اقوام متحدہ کی جنرل اسمبلی کے مجوزہ اجلاس میں پاک بھارت سرحدی تناؤ کا سوال اٹھایا جائے گا
پاکستان:اقوام متحدہ کی جنرل اسمبلی کے مجوزہ اجلاس میں  پاک بھارت سرحدی تناؤ کا سوال اٹھایا جائے گا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2024
عضو شوید
یک مقام پاکستانی در واکنش به شعارهای اعضای گروه طالبان مبنی بر این که مرز افغانستان تا پل اتک است و دیورند مرز نیست، نوشت: در خواب تسخیر اتک، کابل را از دست خواهید داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، جان اچکزی وزیر اطلاعات بلوچستان پاکستان در پیام هشدارآمیزی در ایکس نگاشته که در خواب تسخیر اتک، کابل را از دست خواهید داد.
جان اچکزی، وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان پیش از این هم در برگه ای ایکس بار دیگر بر احتمال یورش های نظامیان این کشور بر "پایگاه‌های طالبان پاکستانی در افغانستان تاکید" کرده است.
 توصیه جدی حامد کرزی برای طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2024
واکنش تند حامد کرزی به حمله‌های اخیر پاکستان به خاک افغانستان
اچکزی افزوده است، که پاکستان با موفقیت، طالبان افغانستانی را به دلیل میزبانی از تی‌تی‌پی زیر فشار قرار می‌دهد.
وزیر ایالت بلوچستان گفته که نفوذ راهبردی پاکستان در افغانستان غیرقابل انکار است.
او اضافه کرده است، که همکنشی با گروه طالبان افغانستانی به معنی ضعف این کشور نیست، بلکه به معنی حسن نیت است.
وزیر اطلاعات بلوچستان هم‌چنان نگاشته که یورش های انتقام‌جویانه در پاکستان، این کشور را مجبور خواهد ساخت تا گزینه پشتیبانی از یک گروه نیابتی‌ را بررسی کند.
یادآوری می کنیم، که این مقام پاکستانی در حالی این سخنان را می زند، که دیروز (دوشنبه) ارتش پاکستان مناطقی در ولایت‌های خوست و پکتیکا بمباران کرد. گروه طالبان افغانستانی گفتند، که در این یورش ها هشت غیرنظامی کُشته شده‌اند؛ اما وزارت خارجه پاکستان تأکید کرد، که این یورش ها پناهگاه‌های طالبان پاکستانی را هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала