پاکستان: عملیات ضد تروریستی را برای هدف قراردادن گروه "حافظ‌گل بهادر" در خاک افغانستان انجام دادیم

© @https://twitter.comوزارت امور خارجه پاکستان
وزارت امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه پاکستان گفته که "عملیات ضد تروریستی" مبتنی بر اطلاعات را در مناطق مرزی در داخل خاک افغانستان انجام داده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه‌ی پاکستان حملات هوایی آن کشور بر بخش‌هایی از ولایت‌های پکتیکا و خوست در افغانستان را تأیید کرده و گفته است که هدف اصلی این حملات "تروریستان" وابسته به گروه حافظ‌گل بهادر بود.
این وزارت عصر امروز (دوشنبه، 28 حوت) با نشر اعلامیه‌ی گفته است که گروه حافظ‌گل بهادر همراه با تحریک طالبان پاکستان، مسئول حملات متعدد تروریستی در خاک افغانستان و کشته‌شدن صدها غیرنظامی و نظامی بوده است.
وزارت خارجه‌ی پاکستان گفته است که آخرین حمله سه روز پیش بر یک پاسگاه امنیتی در منطقه‌‌ی "میرعلی" وزیرستان شمالی رخ داد و جان هفت سرباز این کشور را گرفت.
در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی پاکستان آمده است که این کشور در دو سال اخیر بارها نگرانی‌های جدی خود را در مورد حضور گروه‌های ترور‌یستی، از جمله تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان به طالبان منتقل کرده است.
این وزارت افزوده است: "این تروریست‌ها تهدید جدی برای امنیت پاکستان هستند و به‌طور مداوم از خاک افغانستان برای انجام حملات تروریستی در داخل خاک پاکستان استفاده کرده‌اند."
در خبرنامه آمده است: "پاکستان برای حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اهمیت زیادی قایل است. بنابراین، همواره گفت‌وگو و همکاری را برای مقابله با تهدید تروریستی در اولویت قرار داده است."
طالبان صبح امروز اعلام کردند که حوالی ساعت ۳:۰۰3:00بامداد هواپیماهای پاکستانی خانه‌های "غیرنظامیان" را در منطقه‌ی "لمن" ولسوالی برمل پکتیکا و "افغان دوبی" ولسوالی سپیری خوست بمباران کرده‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان با نشر یک اعلامیه گفت که در این حملات، سه زن و سه کودک در پکتیکا و دو زن در خوست کشته شده‌اند.
سخن‌گوی طالبان گفت فردی به‌نام عبدالله‌ شاه که طرف پاکستانی مدعی است در این حملات هدف قرار گرفته، در پاکستان است.
او این اقدام را ناسنجیده و تجاوز به حریم افغانستان دانست و محکوم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала