درانی: تی‌تی‌پی از طریق "نمایندگان افغانستان" از هند پول دریافت می‌کند

© @HafizZiaAhmadXمتقی به فرستاده ای پاکستان: افغانستان و پاکستان باید از رویارویی خودداری کنند
متقی به فرستاده ای پاکستان: افغانستان و پاکستان باید از رویارویی خودداری کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2024
عضو شوید
نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفته است، که اسلام‌آباد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهند تحریک طالبان پاکستان (TTP)، از طریق نمایندگان افغانستان از هند پول دریافت می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های پاکستانی به نقل از درانی گزارش داده‌اند، که هم‌اکنون ۵ تا ۶هزار شبه‌نظامی تی‌تی‌پی در افغانستان پناهگاه دارند.
آصف علی درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در نشست زیر عنوان "روند صلح افغانستان: منافع و گزینه‌های پاکستان" که از سوی انستیتوت مطالعات صلح این کشور برگزار شد، هم‌چنان گفته است: "پاکستان در جریان گفت‌وگوها به طالبان افغانستان گفته است که آنان باید تی‌تی‌پی را خلع سلاح کرده، رهبری آنان را بازداشت و به اسلام آباد تسلیم کنند".
درانی به عنوان فرستاده ای ویژه ای پاکستان برای افغانستان گماشته شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
درانی به عنوان فرستاده ای ویژه ای پاکستان برای افغانستان گماشته شد
درانی در سخن‌رانی‌اش در این نشست گفته است: "اگر خانواده‌های آنان (تی‌تی‌پی) را در نظر بگیریم، شمار شان به ۷۰هزار نفر می‌رسد که اکنون در افغانستان پناه گرفته‌اند".
نشست "روند صلح افغانستان: منافع و گزینه‌های سیاست پاکستان"، دوازدهمین نشست از سلسله بحث‌های انستیتوت صلح پاکستان است.
آصف علی درانی در این نشست گفته است که تی‌تی‌پی "خط قرمز" پاکستان است و کابل (طالبان) فرصت دارد؛ تا خودش در این مورد تصمیم بگیرد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان بارها از پناهگاه‌داشتن تحریک طالبان پاکستانی در افغانستانِ زیر اداره شان انکار کرده‌اند و گفته‌اند که از آنان حمایت نمی‌کنند؛ اما درباره این اظهارات نماینده ویژه پاکستان تا اکنون چیزی نگفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала