بلاروس عضو سازمان شانگهای می شود

© iStock.com / Karp5Панорамный вид на исторический центр Минска, Беларусь
Панорамный вид на исторический центр Минска, Беларусь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2024
عضو شوید
منشی عمومی سازمان همکاری شانگهای تاریخ تصمیم گیری احتمالی در مورد پذیرش بلاروس در این سازمان را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، منشی عمومی سازمان همکاری شانگهای: تصمیم در مورد پذیرش بلاروس در این سازمان حین اجلاس آستانه اتخاذ خواهد شد.
ژانگ مینگ منشی عمومی سازمان همکاری شانگهای در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: انتظار می رود در نشست سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه تصمیم برای اعطای وضعیت عضویت کامل به بلاروس اتخاذ شود.
نشست سران سازمان همکاری شانگهای 3 تا 4 جولای در آستانه برگزار می شود
وی افزود: "انتظار می‌رود در اجلاس آستانه درباره پذیرش جمهوری بلاروس به عضویت در سازمان همکاری شانگهای و اعطای وضعیت عضویت در سازمان، تصمیم گیری شود. ژانگ گفت: حق شرکت به عنوان یک عضو کامل در جلسات و سازوکارهای درون سازمان.
Визит президента Ирана Ибрахима Раиси в Узбекистан в рамках встречи с президентом Шавкатом Мирзиёевым - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2023
سازمان همکاری شانگهای از جلوگیری 69 حمله تروریستی خبر داد
بر اساس تصمیم شورای سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در اجلاس سال 2022 در سمرقند، این سازمان با جمهوری بلاروس در مورد کلیه شرایط قانونی، مالی و سازمانی برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای به توافق رسید که در یادداشت تعهدات مربوطه که در 4 جولای 2023 در دهلی نو امضا شد.
"در فبروری 2024، بلاروس تمام تعهدات خود را در چارچوب یادداشت فوق الذکر انجام داد. مطابق با مقررات سازمان همکاری شانگهای در مورد رویه پذیرش اعضای جدید، دبیرخانه با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در حال کار برای تهیه تصمیمات مربوطه است که باید توسط سازمان همکاری شانگهای اتخاذ شود. ژانگ مینگ گفت: شورای وزیران خارجه و شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای.
پیش از این، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه گزارش داده بود که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در 18 مارچ با ژانگ مینگ منشی عمومی سازمان همکاری شانگهای دیدار خواهد کرد. دبیر کل هیئت ناظر سازمان همکاری شانگهای در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را بر عهده دارد.
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 تأسیس شد. شامل هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان است. کشورهای ناظر افغانستان، بلاروس و منگولیا، کشورهای شریک آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، امارات، ترکیه و سریلانکا هستند. در جولای 2023، در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو، ایران به عضویت کامل این سازمان درآمد. بلاروس در آنجا تفاهم نامه تعهداتی را برای به دست آوردن وضعیت کشور عضو سازمان امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала