- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پس زدن خرابکاران اوکراینی از سوی نیروهای روسیه در پیرامون سومی + ویدیو

© Sputnik / Irina Altukhova /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудник Росгвардии дежурит у места крушения самолета Су-30 в Иркутске
Сотрудник Росгвардии дежурит у места крушения самолета Су-30 в Иркутске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای مسلح روسیه تلاش خرابکاران اوکراینی برای نفوذ به پیرامون سومی را متوقف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، که ارتش روسیه تلاش خرابکاران اوکراینی برای نفوذ به پیرامون شهر سومی را متوقف کرد.
در پیام این وزارت آمده است: "یورش ها پس زده شدند و تلاش ها برای نفوذ به خاک فدراسیون روسیه از سوی گروه های خرابکار و شناسایی شبه نظامیان اوکراینی از منطقه مسکونی پوپوفکا در پیرامون سومی و همچنین در جهت مناطق پرجمعیت اسپوداریوشینو و کوزینکا پیرامون بلگورود متوقف شد".
جنگجویانی روسی همچنین به تمرکز پرسنل و تجهیزات دشمن در مناطق اوکراینی هم مرز با مناطق بلگورود و کورسک حمله کردند. نیروهای مسلح اوکراین در اثر آتش هوایی و توپخانه شکست خوردند:
حداکثر 30 پرسنل نظامی؛
سه تانک؛
دو خودروی زرهی رزمی؛
خودروی جنگی وامپیر میلرز ساخت چک؛
خودروی جنگی میلرز "گراد".
در روزهای پسین، شبه‌نظامیان اوکراینی تلاش‌هایی را برای شکستن مرز روسیه انجام داده‌اند.
در شب 12 مارچ، تروریستان نیروهای مسلح اوکراین پس از گلوله باران شدید اهداف غیرنظامی، تلاش ناموفق برای تهاجم به قلمرو منطقه بلگورود در سه جهت در مناطق ادناروبوفکا، نیخوتیفکا و اسپودریاشینو کردند.
در صبح همان روز، ما موفق شدیم چهار یورش دیگر از سوی خرابکاران اوکراینی را که قصد داشتند در منطقه تیتکینو در منطقه کورسک به موفقیت برسند، دفع کنیم.
روز پنجشنبه شبه نظامیان اوکراینی دوباره سعی کردند وارد منطقه اسپوداریوشینو و تتکینو و همچنین نزدیک روستای کوزینکی شوند، اما سرویس مرزی نیروهای فدرال روسیه، گارد روسیه و سربازان اجازه این کار را ندادند. همانطور که وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، ارتش روسیه در طی سه روز بیش از 550 شبه نظامی را که تلاش می کردند از مرز بگذرند، کشتند.
نیروهای مسلح اوکراین همچنین 16 تانک، 19 خودروی زرهی رزمی از جمله 11 خودروی جنگی پیاده نظام برادلی ساخت امریکا و 15 خودرو را از دست دادند. ولادیمیر پوتین در مصاحبه ای با دیمیتری کیسلف در 13 مارچ گفت، که تلاش های اوکراین برای حمله به مناطق مرزی روسیه با شکست در خط تماس رزمی همراه است.
رئیس جمهور تاکید کرد، که رژیم کی یف در سال 2023 به هیچ یک از اهداف خود نرسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала