لاوروف: موضوع مالکیت کریمه و سواستوپل برای همیشه بسته شده است

© Photo / Telegram/Ministry of Foreign Affairs of the Russian FederationГлава МИД России Сергей Лавров на Анталийском дипломатическом форуме
Глава МИД России Сергей Лавров на Анталийском дипломатическом форуме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، که کریمه و سواستوپل بخشی جدایی ناپذیر از روسیه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پیامی ویدئویی به مناسبت دهمین سالگرد "بهار کریمه" بر این موضوع تاکید و گفت: کریمه و سواستوپل بخشی جدایی ناپذیر از روسیه هستند، مسئله مالکیت آنها برای همیشه بسته است.
Американский журналист, основатель видеоплатформы Tucker Carlson Network Такер Карлсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2024
تاکر کارلسون بازگشت کریمه به روسیه را فرآیندی دموکراتیک خواند
لاوروف گفت: "مسئله مالکیت کریمه و سواستوپل بسته شده است. این شبه جزیره بخشی جدایی ناپذیر از فدراسیون روسیه است".
یادآوری می کنیم، که کریمه در ماه مارچ 2014 پس از برگزاری همه پرسی پس از کودتای دولتی در اوکراین به روسیه پیوست. در همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند.
اوکراین همچنان کریمه را سرزمین موقتاً اشغال شده می داند و بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی‌یف پشتیبانی می کنند. رهبری روسیه به نوبه خود، بارها اعلام کرده است، که باشندگان کریمه به پیوستن دوباره با روسیه از طریق ابزارهای دموکراتیک و با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "برای همیشه به پایان رسیده است".
گفتنی است، کشورهای غیردوست روسیه از فیبروری 2022 تحریم هایی را در برابر روسیه اعمال کرده اند و در نتیجه هم دارایی های حاکمیتی و هم سرمایه های سرمایه گذاران خصوصی بسته شده است. ذخایر ارزی کشور روسیه نزدیک به 300 میلیارد دالر بسته شد. پس از آن بلافاصله صحبت درباره ای مصادره این دارایی ها از سوی کشورهای خارجی برای اهداف مختلف آغاز شد.
در اکتوبر 2022، رهبران اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا دستور دادند تا پیشنهاداتی برای استفاده از دارایی های مسدود شده برای تامین مالی بازسازی اوکراین آماده شود.
کرملین اعلام کرد، که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود".
وزارت خارجه روسیه بسته کردن دارایی های روسیه در اروپا را دزدی خواند و خاطرنشان کرد، که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала