زاخارووا: دشمنان غربی هر کاری برای برهم زدن انتخابات ریاست جمهوری در فدراسیون روسیه انجام دادند

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2024
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه درباره کشورهایی که مانع از رای دادن روس‌ها می‌شوند: پاک کردن شهرت آنها غیرممکن خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: کشورهای غیردوستی که مانعی برای رای دادن شهروندان روسیه در بیرون از کشور ایجاد می‌کنند، خود را افشا کرده‌اند، زیرا سال‌هاست که فعالانه تلاش می‌کنند به روسیه دموکراسی و نحوه رای دادن را آموزش دهند.
زاخارووا گفت: "من می خواهم بپرسم، اما اکنون، پس از سال ها آموزش به شهروندان، ابتدا طرح های صحیح رای دادن، سپس شما چند طرح خاکستری را آموزش دادید که چگونه بدون نشان دادن اراده خود، اما به طور کلی، روی رای تأثیر بگذارید. سپس اجرای اراده برخی کارشناسان خارجی، دولت ها، سرویس های اطلاعاتی و غیره، و اکنون شما فقط از نظر فیزیکی می خواهید از رفتن شهروندان روسیه به مرکزهای رای گیری جلوگیری کنید؟ خوب، این سقوط مطلق شماست. پس از این، فکر می کنم غیرممکن باشد که آبروی تان را جمع کنید و پاک کنید".
Члены участковой избирательной комиссии регистрируют женщину на выборах президента России в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2024
اخبار لحظه به لحظه دومین روز انتخابات ریاست جمهوری روسیه/ میزان مشارکت تا به اکنون بیش از 50 درصد
به گفته او، شماری از کشورهای غیردوست، در درجه نخست کشورهای بالتیک، موانعی را برای شهروندان روسیه برای دسترسی به مراکز رای‌گیری ایجاد می‌کنند، به‌ویژه ایجاد حلقه‌هایی از پولیس مهاجرت برای بررسی اسناد. نماینده وزارت امور خارجه روسیه این گونه اقدامات کشورهای غیردوست را خودآشکار خواند، زیرا آنها به مردم خود نشان می دهند که خود فاقد دموکراسی هستند.
زاخارووا افزود: "برخی کشورها حتی تا آنجا پیش رفتند که گفتند، باز هم ما عمدتاً در مورد کشورهای بالتیک صحبت می کنیم، اما نه تنها، کسانی را که به سفارتخانه های ما مراجعه می کنند و به نوعی در آنها ثبت نام می کنند، ردیابی می کنند و در ادامه مشمول آنها خواهند شد. کمی اقدام کن".
در ماه فیبروری، دیپلماتان استونیا، لتونیا و لیتوانیا به دلیل عدم پاسخ مناسب مقامات لتونیا، لیتوانیا و استونای به درخواست‌های مکرر طرف روسیه برای تضمین امنیت در ریاست جمهوری روسیه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شدند. وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد که انتخابات فدراسیون روسیه در ماه مارچ سال جاری در قلمرو شعب اخذ رای در سفارتخانه های روسیه در ویلنیوس، ریگا و تالین برگزار می شود. به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، به دیپلماتان کشورهای حوزه بالتیک گفته شد که بر اساس مفاد کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک 1961 و بر اساس رویه بین‌المللی پذیرفته شده، مسئولیت اتخاذ کلیه اقدامات مناسب برای حفاظت از دیپلماسی را بر عهده دارند. ماموریت ها با کشورهای میزبان است. وزارت امور خارجه روسیه از مقامات لتونیا، لیتوانیا و استونیا خواست تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از ایمنی رای دهندگان و همچنین کارکنان سفارت های فدراسیون روسیه در طول دوره رای گیری انجام دهند. همچنان "اطمینان حاصل شود که کشورهای بالتیک به تعهدات خود در صورت تداوم خرابکاری عمل می کنند" در یک زمینه دوجانبه و در ساختارهای بین المللی قاطعانه عمل خواهند کرد و مقامات کشورهای بالتیک را مسئول چنین موقعیتی می دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала