جبهه مقاومت: در ده یورش در یک هفته ۳۵ طالب را کشته و زخمی کردیم

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2024
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر گزارش هفته ای اش نوشته است، که نیروهای این جبهه در یک هفته پسین بر سنگرهای نیروهای گروه طالبان ده عملیات انجام داده و در نتیجه‌ ۳۵ تن از افراد این گروه را کشته ‌و زخمی کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان امروز با نشر گزارش هفته ای از کارکردهایش نوشت: "در عملیات روز جمعه، ۱۸ حوت موتر حامل طالبان تروریست در شهر هرات و موتر حامل رئیس ارکان فرقه بگرام در محوطه میدان هوایی بگرام مورد هدف نیروهای جبهه مقاومت ملی قرار گرفت که در آن ۷ طالب تروریست به شمول رئیس ارکان فرقه این گروه هلاک و زخمی شدند".
این جبهه در ادامه افزده است: "چریک‌های جبهه مقاومت ملی روز جمعه، ۱۸ حوت پاسگاه طالبان تروریست در ساحه "چمن خُسده" از مربوطات شهرستان/ولسوالی فرخار ولایت تخار را آماج حمله قرار دادند که در نتیجه آن ۴ طالب تروریست هلاک و زخمی گردیدند".
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2024
کشته و زخمی شدن ۴ طالب از سوی نیروهای جبهه مقاومت در کابل
در ادامه این گزارش آمده است: "رزمندگان جبهه مقاومت ملی روز دوشنبه، ۲۱ حوت یک قرارگاه طالبان تروریست در سرک مارشال از مربوطات حوزه هفدهم امنیتی شهر کابل را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۳ طالب تروریست هلاک‌ و زخمی شدند".
این جبهه نوشته است: "یک ‌روز پس از آن (سه‌شنبه، ۲۲ حوت) نیروهای جبهه مقاومت ملی با راه‌اندازی دو حمله جداگانه بر مواضع طالبان تروریست و ایست ‌بازرسی جنگجویان این گروه در مربوطات حوزه‌های پانزدهم و هفدهم امنیتی شهر کابل، ۷ طالب تروریست را هلاک و زخمی کردند".
این جبهه همچنان گزارش داده است: "یک روز پس از آن ( شام چهارشنبه، ۲۳ حوت) نیروهای جبهه مقاومت ملی در دو حمله جداگانه بر ایست ‌بازرسی گروه تروریستی طالبان در مربوطات حوزه دوم و پنجم شهر کابل، ۴ طالب تروریست را هلاک ‌و زخمی کردند".
درباره ای عملیات دیگر این جبهه نوشته است: "نیروهای جبهه مقاومت ملی چهارشنبه‌شب، ۲۴ حوت قرارگاه طالبان تروریست را در ساحه "دو سرکه" بگرام از مربوطات ولایت پروان آماج حمله هدفمند قرار دادند که در نتیجه آن ۳ طالب تروریست هلاک و زخمی شدند".
این جبهه نوشته است: "هم‌زمان با حمله بر ولسوالی بگرام پروان چریک‌های جبهه مقاومت ملی قرارگاه طالبان تروریست در نزدیکی ارگ و هوتل سرینا از مربوطات حوزه اول امنیتی شهر کابل را آماج حمله نیرومند قرار دادند که در نتیجه آن ۷ طالب تروریست هلاک‌ و زخمی شدند".
این جبهه همچنان خاطر نشان کرده است، در جریان این عملیات‌ها به نیروهای جبهه مقاومت ملی هیچ‌ گونه آسیب وارده نشده است.
در پایان این جبهه یادآوری کرده است: گروه تروریستی طالبان با ادامه جنایات سازمان‌یافته خود و به قصد انتقام‌جویی؛ مردم عام را در بخش‌های مختلف کشور بازداشت، آزارواذیت، شکنجه، زندانی و کشتار کرده و می‌کنند.
پسین ها گروه طالبان جنایتکار تصاویر شماری از افرادی را به نشر رسانیده اند که توسط این گروه تروریستی به قتل رسیده و در کنار آن‌ها جنگ‌افزارها به گونه صحنه‌سازی جا گذاشته‌ شده است. این کشتار سازمان یافته مردم توسط طالبان تروریست مصداق واضح جنایت جنگی و جرایم در برابر بشریت است.
قابل ذکر است که افراد کشته شده‌ هیچ‌‌گونه ارتباط کاری و عضویت جبهه مقاومت ملی را نداشتند. از خانواده‌های این قربانیان، رسانه‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر توقع می‌رود که در برابر چنین جنایات خاموشی اختیار نکنند و با مستندسازی این‌گونه جنایات، در برابر طالبان جنایت‌کار در مراجع حقوقی بین‌المللی اقامه دعوا نمایند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала