تفاهم‌نامه بین ایران و افغانستان ناشی از همکاری در حوزه زراعت امضا شد

© Sputnik / Artem Kreminskyتأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران
تأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2024
عضو شوید
مقامات وزارت زراعت هیئت حاکمه افغانستان و وزارت جهاد کشاورزی ایران یک تفاهم‌نامه 55 ماده‌ای همکاری را امضا کردند.
اسپوتنیک به نقل از گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی سفر هیئت بلندپایه وزارت جهاد کشاورزی به افغانستان و رایزنی‌های دو طرف، یک تفاهم‌نامه همکاری بین "صدراعظم عثمانی" معاون وزارت زراعت، آبیاری و دامداری حکومت طالبان با "علیرضا مهاجر" معاون وزارت جهاد کشاورزی در کابل به امضا رسید.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت زراعت افغانستان، این تفاهم‌نامه در 55 ماده پیرامون همکاری در بخش‌های حفظ نباتات و قرنطینه، تحقیقات، خاک‌شناسی، زراعت، کشت جایگزین خشخاش، آبیاری، زیربناهای زراعتی، مالداری، وترینری، تحقیقات مالداری، حمایت از بخش خصوصی، نهادهای کزراعتی، ادویه و آموزش کارمندان به امضا رسیده است.
در مراسم امضای این توافقنامه، "حسن کاظمی قمی" نماینده ویژه ایران در امور افغانستان، "مریم جلیلی مقدم" سرپرست سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی، تعدادی از متخصصین بخش کشاورزی و دامداری ایران حضور داشتند.
این تفاهم‌نامه در جریان سفر هیئت عالی‌رتبه ایران متشکل از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی پس از صحبت چندین روزه میان سران و متخصصین وزارت زراعت افغانستان و وزارت جهاد کشاورزی ایران صورت گرفت تا در روزهای آینده کارهای عملی در این زمینه آغاز گردد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала