صالح به نهادهای اطلاعاتی امریکا: از دید شما بن لادن و هبت الله از ماندلا و گاندی نیرومندتر است

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2024
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان در واکنش به گزارش نهادهای اطلاعاتی امریکا نوشت، که از دید شما هر رهبری که در برابر دوربین سربرید نیرومندتر است.
‏به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح در واکنش به گزارش نهادهای اطلاعاتی امریکا درباره ای افغانستان نوشت، که گزارش نهادهای اطلاعاتی امریکا درباره ای افغانستان "دور از حقیقت، شرم‌آور و دلجویی از تروریستان" است.
او در برگه ای ایکس اش نوشته است، که این ارزیابی، بیانگر ریاکاری دولت بایدن است و حقیقت ندارد.
صالح افزود: "جبهه‌های ضد گروه طالبان به دلیل این‌که با طراحان یورش یازدهم سپتمبر همکاری نکرده‌اند و مانند گروه‌های تروریستی دست به قتل، کُشتار، سر بریدن، یورش به کاروان‌های سازمان ملل و گروگانگیری از شهروندان خارجی اقدام نکرده‌اند، ضعیف دانسته می‌شوند"
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2024
صالح درباره ای فروافتادن جمهوریت: امریکایی ها کابل را با دروغ های شیرین سیاسی آرام کرده بودند
او در ادامه گزارش جامعه اطلاعاتی امریکا را به ریشخندی گرفته و نوشت: "جامعه اطلاعاتی ایالات متحده ما را ضعیف خوانده است، زیرا فکر می‌کردیم مدنیت مهم است".
به گفته‌ی امرالله صالح بر پایه ای منطق جامعه اطلاعاتی امریکا و دولت بایدن، اُسامه بن لادن و ملا هبت‌الله رهبران نیرومندتری نسبت به نلسون ماندلا و مهاتما گاندی هستند، زیرا می‌توانند غیرنظامیان را جلوی دوربین سر ببرند و ترس ایجاد کنند‌.
پیش از این، جامعه اطلاعاتی امریکا، در گزارش سالانه‌ای که از ارزیابی اوضاع امنیتی در جهان منتشر کرد، نوشته است، که مقاومت در افغانستان فاقد رهبر نیرومند و پشتیبانی خارجی است. جامعه اطلاعاتی امریکا علت ضعف شکل‌گیری مقاومت تهدید‌آمیز در برابر گروه طالبان را ترس بخشی از مردم افغانستان از انتقام‌جویی این گروه و خسته‌ شدن آن‌ها از ادامه ای جنگ خواند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала