- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سامانه پدافند هوایی پاتریوت در منطقه خارکف مورد اصابت قرار گرفت

© AP Photo / Michal DyjukРакетные установки Patriot в Варшаве, Польша
Ракетные установки Patriot в Варшаве, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گزارش داد، در منطقه خارکف، نیروهای روسیه یک سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت اوکراینی ساخت امریکا را نابود کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در چکیده گزارش وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه 13 مارچ آمده است: "سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت در یک موقعیت شلیک در منطقه خارکف نابود شد".
همچنین این وزارت گزارش داده است، که تنها در یک روز در منطقه نظامی شمالی، هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی، پهپادها، نیروهای موشکی و توپخانه گروه‌های نظامی روسیه، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را در 129 منطقه شکست دادند.
Вертолеты Ми-8 ВС Украины - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرنگونی دو چرخبال می-8 و 136 فروند پهپاد اوکراینی + ویدیو
وزارت دفاع روسیه همچنان گزارش داد، که نیروهای روسی در جهت دونتسک سنگرهای سودمندتری را گرفتند، تلفات اوکراین در روز به 245 پرسنل نظامی، یک تانک و یک اسلحه خودکششی انگلیسی AS-90 Braveheart رسید.
در چکیده گزاش این وزارت آمده است: "در جهت دونتسک، واحدهای گروه نیروهای "جنوب" با انجام عملیات رزمی فعال، خطوط و سنگرهای سودمندتری را اشغال کردند و همچنین تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی 56 پیاده نظام موتوری، 28، 42، 93 مکانیزه، 5 را شکست دادند. 92 حمله، تیپ/لوای 17 تانک نیروهای مسلح اوکراین و تیپ 241 دفاع فنی در مناطق شهرک های کراسنوئه، کلشچفکا، آندریوفکا و کوردیوموفکا جمهوری خلق دونتسک را پس زدند".
به گفته این وزارتخانه، نیروهای مسلح اوکراین 245 پرسنل نظامی، یک تانک، سه خودروی جنگی زرهی، پنج خودرو و یک خودروی جنگی سامانه موشکی ضد هوایی استرلا-10 را از دست دادند.
به گزارش این وزارت: "در جریان نبرد ضد باتری، یک دستگاه توپخانه خودکششی AS-90 Braveheart ساخت انگلستان، یک اسلحه D-20، سه هویتزر D-30 و یک توپ خودکششی گوازدیکا و یک انبار مهمات مورد اصابت قرار گرفت".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала