رئیس دومای روسیه: کنکاش در آلمان درباره ای یورش بر روسیه به جنگ جهانی کشیده می شود + ویدیو

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Государственной Думы РФ Вячеслав Володин на пленарном заседании
Председатель Государственной Думы РФ Вячеслав Володин на пленарном заседании  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2024
عضو شوید
در یک نشست عمومی، دومای دولتی روسیه پیش نویس درخواست تجدید نظر به بوندستاگ را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در این مدرک، نمایندگان پارلمان روسیه خواستار تحقیق عینی درباره ای مشارکت پرسنل نظامی آلمان در درگیری ها در خاک اوکراین هستند.
این کار به دلیل یک رسوایی بزرگی ارتش آلمان است که دو هفته می شود از سوی کل جامعه جهانی مورد کنکاش قرار گرفته است.
ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه گفت: "ما درباره ای گفت و گوی شنود شده بین افسران عالی رتبه آلمانی صحبت می کنیم. آنها درباره ای یورش احتمالی با موشک های تاروس به خاک روسیه، به ویژه بر روی پل کریمه صحبت می کنند. این درز اطلاعات، مقیاس واقعی مشارکت کشورهای ناتو در درگیری اوکراین را آشکار کرد. ویچسلاو ولودین، رئیس دومای ایالتی گفت، که چنین بحث هایی منجر به وقوع یک جنگ جهانی تمام عیار می شود".
وی خاطرنشان کرد: "ما از پارلمان آلمان درخواست می کنیم تا تحقیقات مستقلی را انجام دهند و از موضوع بررسی درز اطلاعات خارج شده و به بحثی اساسی در مورد موضوع مربوط به دخالت آلمان و افسران ارشد آن بپردازند. ما این را تجاوز می‌دانیم، آن را تهدیدی برای امنیت خود می‌دانیم، ما معتقدیم که این پذیرفتنی نیست. آیا آنها حتی می دانند که این می تواند به چه چیزی منجر شود؟ ظاهرا نمی دانند".
Государственный Исторический музей и Московский Кремль. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2024
پسکوف درباره ای گفت و گوی ارتش آلمان: ما از این موضوع چشم پوشی نمی کنیم
پیشتر در روز 3 مارچ (یکشنبه)، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه‌ای "راسیا سوودنیا" و کانال تلویزیونی "آر تی" پس از انتشار مکالمه ضبط شده افسران بوندسوهر در مورد احتمال حمله به به پل کریمه، امکان انتشار مکالمه جدیدی را رد نکرد.
یادآوری می کنیم، که روز جمعه روز نخست ماه مارچ، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای راسیا سیوودنیا و شبکه ای تلویزیونی راشیا تودی گفت، که او یک نوار شنیداری به دست آورده است، که در آن افسران عالی رتبه بوندسوهر آلمان در مورد چگونگی بمباران پل کریمه صحبت می کنند.
به گفته او، در این نوار شنیداری، افسران بوندسوره از ارتش امریکا و بریتانیا یاد می‌کنند و "به طور اتفاقی بحث می‌کنند که اینها برای مدت طولانی مستقیماً در درگیری شرکت داشته‌اند".
سپس در همان روز، سیمونیان متن گفتگو و سپس خود نوارش شنیداری را منتشر کرد و با قضاوت آنها، چهار نماینده ارشد بوندسوهر از جمله رئیس بخش عملیات و تمرین نیروی هوایی در گفتگو شرکت کردند.
فرستادن احتمالی موشک تاروس به اوکراین و یورش اوکراینی ها به پل کریمه. از جمله، بحث در مورد نحوه نصب موشک‌های تاروس و آموزش ارتش اوکراین برای پرتاب موشک بر پل کریمه به گونه‌ای که از "خط قرمز" عبور نکند و به شرکت کنندگان آشکار درگیری در اوکراین تبدیل نشود، ضبط شده است.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با گفت و گوی عمومی افسران آلمانی درباره حملات احتمالی به پل کریمه گفت: طرف روسی خواهان توضیح از آلمان است".
به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، وضعیت ضبط مکالمه بین افسران آلمانی از یک سو شگفت‌انگیز است، اما از سوی دیگر، "صورت همکاران ما در ناتو کاملاً پر از کرک است".
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در مورد متن ضبط شده افسران بلندپایه آلمانی درباره حمله به پل کریمه اظهار داشت: "بالاخره آلمان ها دوباره به دشمنان قسم خورده روسیه تبدیل شده اند".
نایب رئیس شورای فدراسیون، کنستانتین کوساچف، پیشتر گفته بود رسوایی ضبط شده از مذاکرات بین افسران بوندسوره در مورد برنامه های حمله به پل کریمه، نقش واقعی آلمان در درگیری اوکراین را نشان می دهد و کاملاً اظهارات اولاف شولتس نخست وزیر آلمان را رد می کند. پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی در مورد امکان فرستادن نیرو به اوکراین گفت و گو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. اندکی پس از اظهارات ماکرون، اولاف شولتس، نخست وزیر آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفتند، که آلمان نظامیان خود را به اوکراین نمی‌فرستد و شولز تأکید کرد که کشورهای ناتو در کل قرار نیست این کار را انجام دهند. افزون بر این، نخست وزیر دوباره اعلام کردند که هیچ برنامه ای برای ارسال وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала