نتانیاهو از حذف چهارمین عضو مهم حماس خبر داد

© Photo / Official social media page of Benjamin Netanyahuنتانیاهو
نتانیاهو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2024
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل بدون ذکر نام، به کشته شدن چهارمین عضو برجسته جنبش حماس را تاکید کرد، و نسبت به ترور نفرات اول و دوم و سوم این جنبش هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه گفت که اسرائیل چهارمین رهبر مهم سلسله مراتب حماس در نوار غزه را حذف کرده است و فرماندهان باقی مانده این جنبش منتظر نوبت خود هستند.
نتانیاهو طی یک سخنرانی گفت: "ما در راه پیروزی مطلق هستیم و در راه این پیروزی نفر چهارم جنبش حماس را خنثی کردیم و در راه رسیدن به نفرات اول و دوم و سوم هستیم. همه آنها خواهند مرد و ما به همه آن ها خواهیم رسید."
این بیانیه در بحبوحه گزارش های مطبوعاتی مبنی بر انحلال احتمالی سومین فرمانده مهم جنبش حماس، مروان عیسی، که به عنوان معاون رئیس شاخه نظامی این سازمان خدمت می کرد، منتشر شد.
ساعاتی پیش، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که حماس در حال تحقیق است که آیا "مروان عیسی"، یکی از اعضای برجسته این گروه در حمله روز شنبه ارتش اسرائیل در اردوگاه نصیرات کشته شده است یا خیر.
Генерал армии США Ллойд Джеймс Остин III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2024
وزیر دفاع اسرائیل به آستین از نابودی قطعات خان یونس حماس خبر داد
نیروهای امنیتی در حال حاضر در حال بررسی این اطلاعات هستند. تایمز اسرائیل خاطرنشان می کند که شماره چهار احتمالاً به قتل صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس اشاره دارد که در اوایل جنوری در لبنان رخ داد.
گفتنی است، صبح روز 7 اکتبر 2023 میلادی (شنبه) اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، شبه نظامیان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
نیروهای دفاعی اسرائیل گزارش دادند که از آغاز عملیات جنبش فلسطینی حماس، بیش از 4500 موشک از نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала