واکنش زاخارووا به اظهارات وزیر خارجه پولند درباره حضور نیروهای ناتو در اوکراین

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federationمخاریا زاخارووا
مخاریا زاخارووا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان وزیر خارجه پولند درباره حضور نظامی ناتو در اوکراین به اسپوتنیک: آنها دیگر نمی توانستند این موضوع را پنهان کنند
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه پولند درباره حضور نظامیان ناتو در اوکراین واکنش نشان داد.
رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه پولند، پیشتر گفته بود که برخی کشورهای عضو ناتو به اوکراین نیروی نظامی اعزام کرده اند.
وزیر خارجه پولند در کنفرانسی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد عضویت لهستان در ناتو گفت: "سربازان ناتو در حال حاضر نیز در اوکراین حضور دارند."
زاخارووا در واکنش به این اظهارات به اسپوتنیک گفت: "آنها دیگر نتوانستند این موضوع را پنهان کنند."
انگلیس قول داد کمک نظامی یک میلیارد یورویی دیگری به اوکراین برساند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
پرسنل نظامی کشورهای ناتو فعلاً در اوکراین هستند
پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود که رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت و گو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. مدت کوتاهی پس از اظهارات مکرون، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفتند که آلمان نیروهای خود را به اوکراین اعزام نخواهد کرد و شولتز تاکید کرد که کشورهای ناتو در مجموع قرار نیست این کار را انجام دهند. علاوه بر این، صدراعظم آلمان بار دیگر اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای ارسال موشک های کروز دوربرد تاروس به اوکراین وجود ندارد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه در واکنش به این اظهارات گفت، کرملین سخنان رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین در اروپا مورد بحث قرار گرفته است و موضع وی در مورد تحمیل شکست استراتژیک به روسیه در اوکراین را مورد توجه قرار داده است. کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که اعزام احتمالی نیرو توسط کشورهای غربی به اوکراین، خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала