رینا امیری: راه نجات افغانستان از وابستگی و فقر، لغو محدودیت‌های طالبان علیه زنان است

© Photo / twitterU.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
U.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
عضو شوید
نماینده‌ی ویژه آمریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان گفته است که برای رهایی این کشور از وابستگی به کمک و فقر، سیاست‌های طالبان علیه زنان و دختران معکوس شود.
به گزارش اسپوتنیک، رینا امیری، نماینده‌ی ویژه آمریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان می‌گوید که افغانستان سالانه بیش از یک میلیارد دالر به دلیل سیاست‌های افراطی طالبان علیه زنان و دختران از دست می‌دهد.
امیری شب گذشته (شنبه، 9 مارچ) در ایکس وشته است که افغانستان سالانه بیش از یک میلیارد دالر را به دلیل احکام شدید طالبان علیه زنان و دختران از دست می‌دهد.
او تاکید کرده است که برای رهایی افغانستان از وابسته‌گی به کمک و فقر، سیاست‌های طالبان در برابر دختران و زنان افغان باید بر طرف شود.
گزارشگران ارشد سازمان ملل متحد بارها در نشست‌های بین‌المللی حقوق بشری گفته‌اند که فرمان‌های زن‌ستیزانه طالبان مصداق "آپارتاید جنسیتی" است و می‌تواند "جنایت علیه بشریت" قلم‌داد شود.
آنان خواستار رسیده‌گی دادگاه بین‌المللی لاهه به نقض گسترده حقوق بشر توسط طالبان نیز شده‌اند.
با این حال، طالبان در واکنش به نگرانی‌های جهانی نسبت به نقض گسترده حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان گفته‌اند که این گروه به زنان براساس "شریعت اسلامی" حق داده‌ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала