شرکت برق افغانستان از آغاز دوباره ای پروژه ای کاسا-1000 خبر داد

© Afghanistan Electricity Company Xشرکت برق افغانستان از آغاز دوباره ای پروژه ای کاسا-1000 خبر داد
شرکت برق افغانستان از آغاز دوباره ای پروژه ای کاسا-1000 خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2024
عضو شوید
شرکت برشنا/ برق افغانستان نوشت، که قرار است بانک جهانی کار پروژۀ کاسا- 1000 را پس از دو سال تأخیر دوباره آغاز نماید.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت برق افغانستان با نشر خبرنامه ای امروز در برگه ای ایکس نوشت: "این پروژه در نتیجۀ تلاش‌های امارت اسلامی افغانستان و برشنا شرکت به همکاری کشورهای منطقه و بانک جهانی دوباره آغاز می‌شود".
این شرکت در ادامه نوشته است: "ساختارهای پروژۀ کاسا- 1000 از بندر شیرخان کندز الی تورخم ننگرهار به درازای ۵۸۰ کیلومتر در افغانستان تکمیل می‌شود. قرار است این پروژۀ مهم برق رسانی پس از دو سال تأخیر در ماه ثور سال ۱۴۰۳ با پشتیبانی مالی بانک جهانی دوباره آغاز شده و در اخیر سال ۱۴۰۴ تکمیل شود".
این شرکت خاطر نشان کرد: "کار این پروژه از سوی بانک جهانی بنابر در خواست کشورهای منطقه و همچنین آمادگی و اطمینان از سوی د افغانستان برشنا شرکت دوباره آغاز می‌شود".
یادآوری می کنیم، که پروژه کاسا یک‌هزار در سال ۲۰۱۶ با حضور مقام‌های ارشد تاجیکستان، افغانستان، قرقیزستان و پاکستان افتتاح شد. این پروژه، برق تاجیکستان و قرقیزستان را از طریق افغانستان به پاکستان منتقل می‌کند.
کاسا یک‌‌هزار یکی از بزرگ‏‌‌ترین پروژه‌‌ انتقال انرژی برق آسیای مرکزی به آسیای جنوبی است. این پروژه به طول ۱۲۵۰ کیلومتر از خاک افغانستان می‌گذرد.
هزینه پروژه کاسا یک هزار حدود یک میلیارد و ۱۷ میلیون دالر پیش‌بینی شده که از سوی بانک جهانی، بانک آسیا، بانک توسعه اسلامی و کشورهای امریکا و بریتانیا پرداخت می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала