نامزدی زالوژنی برای سمت سفیر اوکراین در انگلیس تأیید شد

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office والری زالوژنی
والری زالوژنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2024
عضو شوید
نامزدی فرمانده کل سابق نیروهای مسلح اوکراین برای سمت سفیر اوکراین در انگلیس تأیید شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اوکراین از نامزدی والری زالوژنی، فرمانده کل سابق نیروهای مسلح اوکراین برای پست سفیر اوکراین در بریتانیا خبر داد.
در بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه اوکراین آمده است که "ولودیمیر زلنسکی" رئیس‌جمهوری اوکراین امروز -پنجشنبه- با نامزدی والری زالوژنی برای احراز پست سفیر فوق‌العاده و تامالاختیار اوکراین در بریتانیا و ایرلند شمالی موافقت کرد.
زالوژنی که میان شمار زیادی از اوکراینی‌ها محبوبیت دارد، در صورت تمایل برای شروع یک حرفه سیاسی، می‌تواند تهدیدی بالقوه برای زلنسکی باشد. علاوه بر این، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات اجتماعی و بازاریابی، فرمانده کل سابق نیروهای مسلح اوکراین در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در اوکراین در سال 2024 پیروز خواهد شد. این مطالعه از 22 فبروری تا اول مارچ انجام شد.
سرویس اطلاعات خارجی روسیه اواخر جنوری 2024 اعلام کرد که ایالات متحده از رئیس‌جمهوری اوکراین خواسته است که مقام‌هایی را که اعتماد خود را از دست داده‌اند، از سمت‌های دولتی برکنار کند و تهدید کرد که در غیر این صورت، واشنگتن پرونده فساد مالی اطرافیان رئیس‌جمهوری اوکراین را منتشر خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала