هشت مارچ؛ شورای مقاومت جهان را به چشم‌پوشی از وضعیت زنان افغانستان متهم کرد

© nrcafghanistan on Twitterشورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2024
عضو شوید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به مناسبت هشت مارچ، جهان را به بی‌توجهی در‌ برابر وضعیت زنان افغانستان متهم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان روز پنج‌شنبه، (7مارچ) با نشر بیانیه‌ای گفته که جهان به "جنایت‌ها و قساوت طالبان" در برابر زنان افغانستان چشم پوشانده است.
در بیانیه آمده است: "متاسفانه دنیا تا کنون علی‌رغم واقعیت‌های تلخ کنونی و با آگاهی از ماهیت گروه طالبان و موضع آن در برابر زنان، نه‌تنها هیچ اقدام موثر در رفع محدودیت‌ها انجام نداده‌ است بلکه از درِ تعامل با این گروه و حتا حمایت از آن برآمده‌ است."
این شورا از نهادهای حقوق بشری و کشورها خواسته است که مردم افغانستان به‌ویژه زنان را "در دنیای پر پیچ‌وخم سیاست" به فراموشی نسپارند و به‌جای تعامل و حمایت از طالبان، آنان را وادار به پذیرش واقعیت‌های عینی افغانستان کنند.
 واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2024
شورای مقاومت در واکنش به بازداشت زنان؛ طالبان با بازداشت‌های خودسرانه‌ی عقده‌گشایی می‌کنند
مروز جمعه، 18 حوت برابر به 8 مارچ، روز جهانی زن است و از این روز همه‌ساله در سراسر جهان تجلیل می‌شود.
این روز در افغانستان در حالی فرارسیده است که زنان و دختران کشور طی دو‌ونیم سال از آموزش، تحصیل، کار و آزادی گشت‌وگذار محروم هستند.
جمعی از زنان معترض زیر چتر "جنبش زنان به سوی آزادی" در روز جهانی زن از جامعه جهانی خواسته‌اند که همبستگی خود را با زنان افغانستان نشان دهد و در کنار آنان باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала