پیمان نامه ای پیوستن سویدن به ناتو لازم الاجرا شد

© iStock.com / RomanBabakinФлаг НАТО
Флаг НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا گفت، که پیمان نامه ای پیوستن سویدن به ناتو به اجرا درآمد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد: پروتکل پیوستن سویدن به ناتو لازم الاجرا شده است.
وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: ""پروتکل در 7 مارچ 2024 لازم الاجرا شد".
Flags of Finland, left, NATO and Sweden, right, are displayed during a ceremony to mark Sweden's and Finland's application for membership in Brussels, Belgium, Wednesday May 18, 2022. NATO Secretary-General Jens Stoltenberg said that the military alliance stands ready to seize a historic moment and move quickly on allowing Finland and Sweden to join its ranks, after the two countries submitted their membership requests. (Johanna Geron/Pool via AP) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2023
زمان پذیرش سویدن در ناتو تخمین زده شد
بر اساس پیمان آتلانتیک شمالی، یک کشور پس از ارائه اسناد تصویب آن به دولت ایالات متحده، به عضویت ناتو در می آید.
پیش از این شبکه تلویزیونی سویدنی TV4 گزارش داده بود، که مراسم برافراشتن پرچم سویدن در مقر ناتو در بروکسل در 11 مارچ برگزار می شود.
فنلند و سویدن، در پس‌زمینه رویدادهای اوکراین در ماه می 2022، درخواست‌هایی را برای پیوستن به این اتحاد ارسال کردند. فنلند در 4 اپریل 2023 سی و یکمین عضو ناتو شد. درخواست سویدن در آغاز از سوی ترکیه و مجارستان رد شد. انقره در ابتدا نسبت به پشتیبانی از سویدن از گروه های کرد و محدودیت در صادرات تسلیحات ابراز نگرانی کرد. پس از آن که سویدن در مذاکرات با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، موافقت کرد در ازای تصویب درخواست به ناتو، به تشدید روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا کمک کند، تغییرات مثبت در مورد ترکیه ظاهر شد.
همزمان، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد، که موضوعات پیوستن سویدن به ناتو و پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا "به یکدیگر مرتبط نیستند".
در مجارستان، اعضای پارلمان با تصویب این درخواست مخالفت کردند و خاطرنشان کردند که مقامات سویدنی "دروغ های بی شرمانه" را درباره مجارستان منتشر می کنند. به ویژه، مقامات مجارستانی خاطرنشان کردند که انتشار اطلاعات در مکتب های سویدن در مورد کاهش ادعایی دموکراسی در مجارستان به تصویب سریع درخواست استکهلم برای ناتو توسط بوداپست کمک نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала