شورای امنیت روسیه: ناتو در حال برنامه ریزی برای رویارویی با روسیه است

© AP Photo / Olivier MatthysФлаги стран-членов НАТО у штаб-квартиры организации в Брюсселе
Флаги стран-членов НАТО у штаб-квартиры организации в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه گفت: ناتو در حال تدوین سناریوی رویارویی با فدراسیون روسیه و آماده شدن برای جنگ است.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت: در جریان رزمایش کنونی نیروهای ناتو در اروپا، سناریوی رویارویی مسلحانه با روسیه در حال کار است که باعث افزایش تنش و بی‌ثباتی اوضاع در جهان می‌شود، اما این اتحاد برای جنگ‌های جدید آماده می‌شود.
پاتروشف در ماگاس، پایتخت اینگوشتیا، در نشستی درباره ای مسائل امنیت ملی در مناطق منطقه فدرال قفقاز شمالی گفت: "نقش ویرانگر ایالات متحده در تاریخ معاصر آشکار است. هیچ کشور دیگری این همه جنگ و درگیری نظامی به راه نه انداخته و این همه بحران اقتصادی ویرانگر را بر نه انگیخته است".
Министр обороны РФ Сергей Шойгу во время переговоров с министром обороны и поддержки вооруженных сил ИPИ, генералом Мохаммадом Резой Аштиани в Тегеране - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2024
شایگو: دو مرکز نظامی در برابر رشد توانمندی نظامی ناتو در مرزهای روسیه ساخته شده است
پاتروشف افزود: "ابزار مهم نفوذ واشنگتن بر دیگر کشورها، بلوک متجاوز ناتو است که به مرزهای غربی روسیه بسیار نزدیک شده است. در جریان 75 سال عمر خود، ناتو به عنوان یک ضامن فرضی صلح و دموکراسی، بیش از صد جنگ و درگیری نظامی را در سراسر جهان به راه انداخته است - و در حال آماده شدن برای جنگ بعدی است".
به گفته وی، رزمایش دوامدار نیروهای مسلح مشترک ناتو در اروپا موسوم به "مدافع مقاوم 2024" که در جریان آن سناریوی رویارویی مسلحانه با روسیه در حال انجام است، قطعاً تنش را افزایش داده و اوضاع را در جهان بی‌ثبات می‌کند.
پاتروشف یادآور شد: "قرار است حضور ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه و قطب شمال گسترش بیشتری یابد".
دبیر شورای امنیت روسیه اشاره کرد: "هزینه‌های نظامی ناتو در سال 2024 همچنان در حال افزایش است و ماهیت تهاجمی فزاینده این ناتو را بیشتر نشان می‌دهد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала