- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزارت دفاع روسیه: ارتش روسیه سنگرهای بهتری را در جهت آودیوکا گرفت

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие Отдельной инженерной бригады Центрального военного округа (ЦВО) в Авдеевке
Военнослужащие Отдельной инженерной бригады Центрального военного округа (ЦВО) в Авдеевке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه خبر داد، که یگان های گروه نیروهای "مرکز" در جهت آودیوکا سنگرهای بهتری را از نزد نیروهای مسلح اوکراین گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد، که در جریان 24 ساعت گذشته، نیروهای روسیه سنگرهای بهتری را در جهت آودیوکا تصرف کردند، نیروهای مسلح اوکراین 400 سرباز را در جهت آودیوکا از دست دادند.
وزارت دفاع روسیه افزود: "یگان های گروه نیروهای "مرکز" در جهت آودیوکا مواضع بهتری را تصرف کردند و نیروی انسانی و تجهیزات تیپ های مکانیزه 24، 78، 110 نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های مایورسک، نووگورودسکویه و اورلوفکا در جمهوری خلق دونتسک را زیر آتش قرار دادند".
Украинские истребители МИг-29 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرنگونی یک میگ-29 و 112 پهپاد اوکراینی از سوی پدافند هوایی روسیه
افزو بر این، گروه "مرکز" چهار یورش گروه‌های تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق لنینسکی، نوگورودسکویه و روزوفکا و هفت ضد یورش را در مناطق پتروفسکی، بردیچی، اورلوفکا، توننکی و پیروومایسکی پس زدند.
تلفات سربازان اوکراینی به 390 کشته و زخمی رسید، دو خودروی زرهی رزمی، 14 خودرو و یک سامانه خودکششی "گووزدیکا" نابود شد. انبار مهمات صحرایی نیز از بین برده شد.
وزارت دفاع روسیه همچنان اعلام کرد، که نیروهای مسلح اوکراین 200 نظامی را در جریان یک شبانه روز در جهت دونتسک از دست دادند. ارتش روسیه وضعیت خود را در خط مقدم جبهه در جهت دونتسک جنوبی بهبود بخشید و یک ضد یورش را پس زد. تلفات نیروهای مسلح اوکراین در این جهت به 160 نفر رسید. سامانه موشکی ضد هوایی "استرلا-10" اوکراینی نابود شد.
وزارت دفاع روسیه افزود: "نیروهای مسلح اوکراین در جریان یک شبانه روز 30 نظامی را در جهت خرسون از دست داد".
وزارت دفاع روسیه در چکیده گزارش اش گفت، که برای دومین روز پیهم یک بمب هوایی هدایت شونده "هامر" ساخت فرانسه از سوی پدافند هوایی روسیه سرنگون شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала