وزارت خارجه روسیه: رئیس جمهور مولداوی از حاکمیت قانون برای تسویه حساب های سیاسی استفاده می‌کند

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federationماریا زاخارووا
ماریا زاخارووا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید، دولت ساندو تحت پوشش دموکراسی، در تلاش است تا یک دیکتاتوری در قلمرو خود ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تهدیدهای کیشینوف رسمی به اوگنیا گوتسول، رئیس خودمختار گاگاوز مولداوی، نشان می دهد که مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی از حاکمیت قانون برای تسویه حساب سیاسی و فشار استفاده می کند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ساندو دیگر حتی از اقدامات خود خجالت نمی کشد، اگرچه همه به خوبی می دانند که او از حاکمیت قانون دقیقاً برای اهداف مخالف قانون استفاده می کند ... به عنوان عنصری برای تسویه حساب سیاسی وفشا ر استفاده می کند.
به گفته زاخارووا، دولت ساندو تحت پوشش دموکراسی، در تلاش است تا یک دیکتاتوری در قلمرو خود ایجاد کند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که اوگنیا گوتسول با رعایت کامل قانون توسط مردم انتخاب شده است
پیش از این، دانیل وودا، رئیس سرویس مطبوعاتی دولت مولداوی، (روز پنج‌شنبه 7 مارچ)، درباره دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با گوتسول، گفت که ارتباط بین مخالفان مولداوی و رهبری روسیه برخلاف منافع شهروندان مولداوی است و رئیس خودمختار گاگاوز را "نماینده گروه جنایتکار شور" نامید.
زاخارووا در ادامه گفت: اکنون گاتسول در یک سفر کاری به روسیه است و در آنجا با رئیس شورای فدراسیون، والنتینا ماتوینکو و دیگر مقامات دولتی دیدارهایی داشته است. او همچنین در جشنواره جهانی جوانان شرکت کرد و با رهبری مناطق روسیه که گاگاوزیا با آنها قراردادهای مشارکت دارد مذاکره کرد. روز چهارشنبه، رئیس خودمختاری با ولادیمیر پوتین درباره وضعیت سیاسی مولداوی گفتگو کرد. این اطلاعات توسط سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری دیمیتری پسکوف تایید شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала