قصد ترکیه برای عملیات نظامی زمینی بزرگ در عراق

© AFP 2023 / Omar Haj KadourТурецкие военные проекзжают через северо-западную сирийскую провинцию Идлиб. Архивное фото
Турецкие военные проекзжают через северо-западную сирийскую провинцию Идлиб. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
عضو شوید
نیروهای مسلح ترکیه ممکن است عملیات نظامی بزرگی را در شمال عراق انجام دهند.
به گزارش اسپوتنیک، حریت می نویسد: نیروهای مسلح ترکیه در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات نظامی گسترده زمینی در شمال عراق علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) ممنوعه در این کشور هستند.
عبدالقادر سلوی، ستون نویس روزنامه حریت که فرد نزدیک به محافل دولتی به شما می رود، نوشت: "نخست از همه، یک عملیات گسترده زمینی در منطقه ای که عملیات پیشین موسوم به "چنگال ـ قفل" اجرا شد، انجام می شود. پیش از این عملیات، توافقی با حکومت مرکزی عراق و حکومت زیر کنترل خانواده بارزانی در شهر اربیل انجام شد".
Турецкие военные проекзжают через северо-западную сирийскую провинцию Идлиб. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2023
کشته شدن ۶ نظامی ترکیه در شمال عراق
به نوشته این نشریه، انقره انتظار دارد همه ای 378 کیلومتر مرز خود با عراق را در مقابل تروریستان "ببندد".
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر گفته بود، که این کشور قصد دارد در تابستان "مسأله امنیت مرزی" با عراق را حل و فصل کند. به گفته وی، طرف ترکیه همچنین به دنبال ایجاد یک دهلیز امنیتی در عمق 30 تا 40 کیلومتری سوریه است.
یادآوری می کنیم، که درگیری مسلحانه با حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) از سال 1984 در ترکیه آغاز شد و در سال 2015 از سر گرفته شد. در شمال عراق پایگاه‌های پ‌.ک‌.ک وجود دارد که انقره در برابر آن‌ها عملیات هوایی و زمینی انجام می‌دهد. حضور نیروهای ترکیه در اردوگاه زلیکان در شمال شرق موصل به محل مناقشه بین بغداد و آنکارا تبدیل شده است که جا به جایی آن را برای مبارزه با پ.ک.ک ضروری می داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала