سناتواران سوئیس خواستار استفاده از پول روسیه برای بازسازی اوکراین شدند

سوئیس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
عضو شوید
سنای سوئیس از دولت خواستار استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به کی یف شد
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه منتشر شده در وب سایت پارلمان سوئد، سناتورهای سوئیسی به دولت سوئیس رای دادند تا از حدود 8.5 میلیارد دالراز وجوه مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کند.
در این شند آمده است: "دارایی های دولت روسیه و سازمان های نزدیک به آن که به عنوان بخشی از تحریم ها مسدود شده اند، باید به عنوان غرامت به اوکراین پرداخت شود. شورای کانتون ها (اتاق کوچک پارلمان سوئد) روز پنجشنبه با 21 رای موافق، 19 رای مخالف و 3 ممتنع، مجموعه ای از پیشنهادات مشابه از سوی شورای ملی (اتاق بزرگ پارلمان) را به تصویب رساند."
سوئیس عضو اتحادیه اروپا یا ناتو نیست. با این حال، در گزارش سیاست خارجی 2024 وزارت خارجه سوئیس آمده است که سوئیس قصد دارد همکاری با ناتو را در زمینه سیاست امنیتی تقویت کند. این کشور از 24 فبروری 2022 تقریباً به تمام تحریم های اروپا علیه روسیه پیوسته است. برن 8.1 میلیارد دالر از دارایی های روسیه را به عنوان بخشی از تحریم ها مسدود کرد. بانک سوئیسی "کردیت" بیش از یک سوم دارایی های روسیه ثبت شده در سوئیس، به مبلغ 17.6 میلیارد فرانک (بیش از 19.7 میلیارد دالر) را مسدود کرده است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در دیدار با ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس در ماله جنوری، تاکید کرد که مسکو هنگام ایجاد روابط دوجانبه، خروج برن از اصول بی طرفی و حمایت او از کی یف را در نظر می گیرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در سوئیس معتقد است که همکاری سوئیس با ناتو با بی طرفی نظامی برن که در کنوانسیون لاهه ذکر شده است، در تضاد نیست، اما زمانی فرا خواهد رسید که سوئیس مجبور به انتخاب خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала