جبهه مقاومت: در یورش چریک‌های ما در تخار هفت طالب تروریست هلاک و زخمی شدند

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی با نشر خبرنامه ای انفجار امروز تخار را به دوش گرفته و از کشته و زخمی کردن هفت جنگجوی گروه طالبان در این ولایت خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر خبرنامه ای امروز نوشت: "نیروهای جبهه مقاومت ملی، ساعت ۲:۳۰، پس از چاشت امروز، پنج‌شنبه، ۱۷ حوت، در چهارراهی مستوفیت در نزدیکی ساختمان ولایت تخار، موتر حامل ملیشه‌های طالب تروریست را هدف قرار دادند".
این جبهه در ادامه افزوده است: "در نتیجه آن ۳ طالب تروریست هلاک و ۴ تروریست دیگر زخمی شدند و موتر حامل آنان نیز نابود گردید".
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
انفجار در تخار
این جبهه نوشته است: "هدف این عملیات، نیروهای استخبارات گروه تروریستی طالبان بود".
این جبهه همچنان اشاره کرده است، که در این عملیات به نیروهای جبهه مقاومت ملی آسیبی نرسیده است.
در پایان این خبرنامه آمده است: "نیروهای جبهه مقاومت ملی، با هدف نابودی تروریستان و آزادی مردم و کشور از زیر چیرگی گروه تروریستی و سفاک طالبان عملیات‌های خود را در مناطق مختلف کشور طرح و اجرا می‌کنند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
گروه طالبان در چندین نشست استادان پیشین دانشگاه های کابل را کافر خطاب و تاکنون چند تن از استادان دانشگاه ها را به بهانه های گوناگون زندانی و شکنجه کرده اند.
با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
اگرچه گروه طالبان پس از فرمان رهبرشان ادعا می کنند، که کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش پیدا کرده است، اما مقام های کشورهای ایران و تاجیکستان این ادعای گروه طالبان رد کرده و می گویند که تولید موادمخدر در افغانستان کاهش پیدا نکرده است.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала