یورش حوثی ها به یک کشتی امریکایی

© AP Photo / Hani Mohammedتوافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن
توافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2024
عضو شوید
حوثی ها به یک کشتی امریکایی در نزدیکی تنگه باب المندب یورش بردند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از یک منبع گزارش داد، که جنبش انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن به یک کشتی امریکایی در نزدیکی تنگه باب المندب یورش برده است.
پیش از این، دفتر عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا (UKMTO) نیروی دریایی بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد، که داده های درباره ای یورش به یک کشتی در 54 مایل دریایی جنوب غربی بندر عدن یمن دریافت کرده است. شرکت امنیت دریایی بریتانیا، آمبری از انفجاری در نزدیکی یک کشتی باری متعلق به ایالات متحده که از نزدیکی عدن می گذشت، خبر داد.
Oil Tanker - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2024
یورش حوثی ها به نفتکش انگلیسی در دریای سرخ
یک منبع تلویزیونی گفت: نیروهای انصارالله به یک کشتی امریکایی در نزدیکی باب المندب یورش کردند.
جنبش انصارالله که کنترل بسیاری از سواحل دریای سرخ یمن را در دست دارد، پیش از این درباره قصد خود برای یورش به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده بود و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه خود را فراخوانده و در دریا به آنها نزدیک نشوند. شماری از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و آنها استدلال می کنند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به امریکا هشدار داده اند که پشتیبانی بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود. ایالات متحده و بریتانیا از میانه جنوری یورش های را بر هدف های حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدها در برابر آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این یورش ها را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала