کشته و زخمی شدن ۷ تن از طالبان پاکستانی در ولایت ننگرهار از سوی نیروهای جبهه بسیج ملی + ویدیو

© National Mobilization Front Xجبهه بسیج ملی: شش طالب وردکی را در شکردره کشتیم
جبهه بسیج ملی: شش طالب وردکی را در شکردره کشتیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2024
عضو شوید
جبهه بسیج ملی افغانستان از کشته و زخمی شدن ۷ تن از جنگجویان طالبان پاکستانی در ولایت ننگرهار از سوی نیروهایش خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه بسیج ملی افغانستان با نشر پیام و نوار دیداری از کشته و زخمی کردن هفت جنگجوی طالبان پاکستانی در ولایت ننگرهار خبر داد.
در پیام این جبهه آمده است: "عملیات نیروهای جبهه بسیج ملی بالای منزل محمد مختیار در ننگرهار صورت گرفته است، این عملیات ساعت ۸:۱۵ دقیقه شب گذشته مورخ ۱۵-۱۶ حوت ۱۴۰۲ در روستایی شیرگّری ولسوالی کامه ولایت ننگرهار انجام شد".
در ادامه این خبرنامه آمده است: "در نتیجه این عملیات مفتی نور ولی مقصود باشنده اصلی باجور پاکستان با یک نگهبانش کشته و محمد مختیار سواتی همراه با ۴ تن دیگر از طالبان پاکستانی زخمی گردیده اند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
گروه طالبان در چندین نشست استادان پیشین دانشگاه های کابل را کافر خطاب و تاکنون چند تن از استادان دانشگاه ها را به بهانه های گوناگون زندانی و شکنجه کرده اند.
با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
اگرچه گروه طالبان پس از فرمان رهبرشان ادعا می کنند، که کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش پیدا کرده است، اما مقام های کشورهای ایران و تاجیکستان این ادعای گروه طالبان رد کرده و می گویند که تولید موادمخدر در افغانستان کاهش پیدا نکرده است.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала