کشته شدن یک مرزبان ایرانی در مرز افغانستان

© Photo / IRNAمرز ایران و افغانستان
مرز ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2024
عضو شوید
فرمانده مرزبانی ولایت خراسان جنوبی ایران از کشته شدن یک نیروی مرزبان این کشور در جریان درگیری با اشرار مسلح در نقطه صفر مرزی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، از پایگاه خبری پولیس سردار "حسین دهکی" سه شنبه شب در تشریح این خبر افزود: نیروهای جان برکف مرزبانی حین انجام مأموریت حفظ و حراست از مرز در منطقه مرزی "چاه‌مگو" با اشرار مسلح درگیر شدند و آنها را در نقطه صفر مرز زمین‌گیر کردند.
وی گفت: "در جریان درگیری نیروهای مرزبانی شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی با قاچاقچیان مواد مخدر ستوان یکم "علیرضا موذن" به درجه رفیع شهادت نائل آمد".
فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی ایران با تبریک و تسلیت شهادت ستوان یکم "علیرضا موذن" افزود: "این شهید عزیز مجرد و اهل شهرستان بیرجند است".
بنا به این گزارش همچنین در این درگیری که ساعت ۲۰:۳۰ امروز اتفاق افتاد، ستوان سوم طاهری از ناحیه دست و سرباز وظیفه نوری از ناحیه کمر زخمی شدند.
یادآوری می کنیم، که خراسان جنوبی ایران به دازای ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با افغانستان مرز مشترک دارد. مرز افغانستان و ایران پس از چیرگی گروه طالبان بر این کشور ناامن شده است و چند بار جنگجویان گروه طالبان نیز با مرزبانان ایران درگیر شده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала