امریکا برای سودش از خیانت به متحدانش هم ابا نمی ورزد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Мария Захарова на пресс-конференции министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова
Мария Захарова на пресс-конференции министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ایالات متحده بدون نگاه به متحدانش برای سودش به آنها خیانت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره ای سخنان جان کربی هماهنگ کننده پیوندهای راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا درباره ای برنامه های ولادیمیر زلنسکی برای جنگیدن به تنهایی گفت: "ایالات متحده بدون اینکه حتی نگاه کند به متحدانش خیانت می کند".
جان کربی پیش از این در یک نشست خبری گفته بود، که ولادیمیر زلنسکی درخواست نیروهای خارجی ندارد و می‌خواهد به تنهایی بجنگد. او گزینه فرستادن نیروهای امریکایی به اوکراین را رد کرد.
Владимир Зеленский во время своего визита в Польшу. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
چگونگی نجات زلنسکی از سوی امریکا در گیرودار فروپاشی نیروهای مسلح اوکراین
ماریا زاخارووا در کانال تلگرامی اش نوشت: "ما باید ادای احترام کنیم، وقتی نوبت به پشتیبانی از متحدانش می‌رسد، ایالات متحده تا حد فاحشگی ثابت قدم است. آنها بدون اینکه نگاه کنند خیانت می‌کنند".
این دیپلمات افزود، که تمایل کی یف برای پیوستن به ناتو با تمایل زلنسکی برای انجام اقدامات چپ به تنهایی مطابقت ندارد. افزون بر این، نماینده رسمی بخش دیپلماتیک روسیه به طعنه درباره ای گذشته رهبر کیف در حوزه فعالیت های کمدی صحبت کرد.
او نوشت: "زلنسکی از دوران کودکستانش می خواست به تنهایی با یک نیروی هسته ای بجنگد، به همین دلیل به "لیگ کمدین ها"رفت و فراموش کرد کربی را اضافه کند".
یادآوری می کنیم، که در ماه مارچ 2022، بایدن اعلام کرد که ارسال تجهیزات تهاجمی، هواپیماها و تانک ها به همراه نیروهای امریکایی به اوکراین به معنای آغاز جنگ جهانی سوم است. در فیبروری 2023، بایدن انتقال جنگنده های اف-16 به نیروهای مسلح اوکراین را رد کرد زیرا به گفته او کی یف "به آنها نیاز ندارند".
در همان زمان، نخستین دسته از تانک های آبرامز امریکایی در سپتمبر 2023 به اوکراین تحویل داده شد؛ در مجموع، ایالات متحده قول داد که 31 تانک را به کی یف تحویل دهد. در اگوست 2023، ایالات متحده با انتقال اف-16 به اوکراین از دانمارک و هالند موافقت کرد؛ نیروهای مسلح اوکراین پس از تکمیل آموزش خلبانی، آنها را از کشورهای سومی دریافت خواهند کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه اش در مجمع فدرال تاکید کرد، که هر آنچه که غرب مطرح می کند، بدرستی تهدیدی برای درگیری با استفاده از سلاح های هسته ای و در نتیجه نابودی تمدن به عنوان یک کل است. وی همچنین در مورد گفتگوهای رهبران اروپایی درباره ای امکان فرستادن نیروهای ناتو به اوکراین اظهار نظر کرد که این امر می تواند منجر به پیامدهای "غم انگیز" شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала