ترامپ جنگ افغانستان را بدتر ار ازجنگ ویتنام دانست

© AP Photo / Evan Vucciترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2024
عضو شوید
رییس جمهور پیشین آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی، جنگ کشورش در افغنستان را عملکرد نظامی "بدتر" از ویتنام خواند.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور در یک گردهمایی انتخاباتی در "ریچموند" ویرجینیا گفته است که خروج آمریکا از افغانستان به عملکرد نظامی "بدتر" از ویتنام منجر شده است.
براساس گزارش تلی‌تریدر، این نامزد جمهوری‌خواه با "احمق" خطاب کردن بایدن همچنان افزوده که رییس جمهور آمریکا سربازان ایالات متحده را به کشورهای می‌فرستد که تا به‌حال نامش را نشینده است.
ترامپ پیش از این نیز از خروج "فاجعه‌بار" امریکا از افغانستان انتقاد کرده بود.
این در حالی است که پیشتر نیکی هیلی، دیگر از نامزدان جمهوری‌خواه در انتخابات آینده آمریکا هم گفت که خروج ارتش کشورش از افغانستان پیام اشتباهی را به متحدان و "دشمنان" واشنگتن ارسال کرد.
وی با اشاره به درگیری روسیه و اکراین، نبرد اسراییل و حماس، افزایش آزمایش‌ موشک‌های بالستیک توسط کوریای شمالی و حملات سایبری چین به زیرساخت‌های آمریکا گفت این همه ناشی از "ناکامی" کشورش در افغانستان است.
هیلی افزود: "جهان به معنی واقعی کلمه در آتش است. اشتباه نکنید، اگر ما در افغانستان آن ناکامی را نداشتیم، هیچ کدام از این‌ها اتفاق نمی‌افتاد."
گفتنی است که پس از خروج نظامیان امریکایی از افغانستان که منجر به تسلط دوباره طالبان بر کشور شد، بایدن مورد انتقاد شدید سیاست‌مداران ایالات متحده قرار گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала