اراده ای تی‌تی‌پی برای ساخت "امارت کوچک" در خیبرپختونخوا

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudطالبان میگویند:« 150 هزار امریکایی نتوانستند ما را مغلوب کنند»
طالبان میگویند:« 150 هزار امریکایی نتوانستند ما را مغلوب کنند» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2024
عضو شوید
رویدادهای پسین در افغانستان و شکست نظامی امریکا از سوی "برادران جهادی و ایدیولوژیک تی‌تی‌پی" (گروه طالبان افغانستان)، به شکل‌گیری ایده ای ساخت "امارت کوچک" برای این گروه کمک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، انستیتوت پژوهشی رسانه‌ای خارومیانه (MEMRI) در گزارش تازه‌اش تحت عنوان "نگاه به آینده در سال ۲۰۲۴ و طالبان در افغانستان و پاکستان" گفته است که تحریک طالبان پاکستان (TTP) قصد ایجاد یک "امارت کوچک" در خیبرپختونخوا را دارد.
این انستیتوت پژوهشی با اشاره به مساله کشمیر میان هند و پاکستان می‌گوید، که اگر راهبرد تی‌تی‌پی به موفقیت برسد، می‌تواند نقش بسیار بدی میان افغانستان و پاکستان ایفا کند.
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2023
کشته شدن یکی دیگر از اعضای تحریک طالبان پاکستان در افغانستان
در این گزارش آمده است، که رویدادهای پسین در افغانستان و شکست نظامی امریکا توسط "برادران جهادی و ایدیولوژیک تی‌تی‌پی" (طالبان افغانستان)، به شکل‌گیری چنین ایده این گروه کمک کرده است.
در این پژوهش، ایالت خیبرپختونخوا که وزیرستان جنوبی و شمالی را در بر می‌گیرد، از جمله پایگاه‌های سنتی تحریک طالبان پاکستانی گفته شده است.
در این پژوهش آمده است، همان‌گونه که "مساله کشمیر" هند و پاکستان را چندین بار و مستمر وارد جنگ کرده است؛ پس از سال ۲۰۲۱، مسایل مربوط به خیبرپختونخوا و مناطق اطراف آن نیز بارها افغانستان و پاکستان را به جنگ و ناگذیر به مذاکرات "صلح بدون نتیجه" سوق داده است.
این انستیتوت پژوهشی هم‌چنان گفته است، که هرچند پس از چیرگی گروه طالبان در افغانستان، فیض حمید، رییس استخبارات پاکستان (ISI) در کابل گفت، که همه چیز "درست" خواهد شد؛ اما اکنون هیچ چیزی درست نیست".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала