جلوگیری آمریکا از محکومیت اسرائیل برای کشتار مردم غزه در شورای امنیت سازمان ملل

© AP Photo / Bebeto MatthewsЗаседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке
Заседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2024
عضو شوید
یک منبع در سازمان ملل گفت که ایالات متحده مانع صدور بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت سازمان ملل شد که در آن نسبت به کشته شدن بیش از 100 فلسطینی در شمال نوار غزه بر اثر تیراندازی اسرائیل ابراز نگرانی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در سازمان ملل می‌گوید که ایالات متحده آمریکا از تصویب بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد گزارش ها مبنی بر کشته شدن بیش از 100 فلسطینی در شمال نوار غزه بر اثر گلوله باران از سوی اسرائیل جلوگیری کرد.
روز پنجشنبه نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد طبق پیشنهاد الجزایر در ارتباط با این حادثه برگزار شد. در این نشست قرار بود پیش نویس بیانیه مطبوعاتی مورد بررسی قرار گیرد که در آن آمده بود: "اعضای شورا نسبت به گزارش‌ها درباره کشته شدن بیش از 100 نفر و زخمی شدن حدود 750 نفر به دلیل تیراندازی نیروهای اسرائیلی به سوی تعداد زیادی مردم در انتظار دریافت کمک‌های غذایی در جنوب غربی شهر غزه ابراز نگرانی عمیق می‌کنند.". این بیانیه تصویب نشد.
منبع فوق الذکر گفت، "شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل موضع ایالات متحده نتوانست بیانیه مطبوعاتی تصویب کند"، که "نه تنها از محکوم کردن اسرائیل، بلکه حتی از ثبت به قتل رسیدن فلسطینی ها خودداری کرد که صرفاً کشته نشدن بلکه بطور عمدی به قتل رسیدند."
Разрушенные здания в результате израильского авиаудара на севере сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2024
جان باختگان یورش های اسرائیل به غزه از 28800 نفر گذشت + ویدیو
رابرت وود، معاون نماینده ایالات متحده در سازمان ملل به خبرنگاران گفت، "مشکل این است که ما همه حقایق را در دست نداریم."
این دیپلمات آمریکایی گفت: "ما می خواهیم حقایق را به دست آوریم تا جملات به ما اجازه دهند در مورد این موضوع صحبت کنیم، اما به ترتیبی که این کار با دقت لازم انجام شود. احتمالاً ما نخواهیم توانست این کار را انجام دهیم. یا شاید بتوانیم جملات لازم را پیدا کنیم."
بر اساس آخرین گزارش ها، 112فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه به دست نیروهای اسرائیل کشته و 750 نفر نیز زخمی شدند.
حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کردند در حالی که اسرائیل در توجیه این حمله مدعی است که بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت درمیان فلسطینی‌ها بوده است، زیرا جمعیت به سمت کامیون‌ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، رزمندگان سازمان وارد مناطق مرزی جنوب کشور شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز به گروگان گرفتند.در اسرائیل طبق آخرین اطلاعات مقامات، نزدیک به 1.2 هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران می شود و همچنین گزارش شده است که بیش از پنج هزار نفر زخمی شده اند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین محاصره کامل این منطقه را اعلام کرد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. در پایان اکتوبر 2023، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در منطقه آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد.شمار قربانیان گلوله باران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی از 7 اکتوبر از مرز 29954 نفر و زخمی شدن 70325 هزار نفر گذشت. حماس مدعی شد که حدود 200 تا 250 گروگان در نوار غزه وجود دارد. پس از پایان آتش بس، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که 126 اسرائیلی و 11 خارجی در گروگان حماس باقی مانده اند و 110 ربوده شده آزاد شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала