پرتاب موشک "سایوزـ 2.1b" از پایگاه کیهانی وستوچنی + ویدیو

© Sputnik / Roscosmos /  مراجعه به بانک تصاویر Старт ракеты-носителя "Союз-2.1б" с космодрома Восточный в Амурской области
Старт ракеты-носителя Союз-2.1б с космодрома Восточный в Амурской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.02.2024
عضو شوید
موشک سایوزـ 2.1b با ماهواره هواشناسی Meteor-M شماره 2-4 از پایگاه کیهانی وستوچنی پرتاب شد.
به گزارش اسپوتنیک، موشک ماهواره بر سایوزـ 2.1b با مرحله فوقانی فرگات، دستگاه هوا شناسی Meteor-M شماره 2-4، 17 ماهواره روسی و یک ماهواره کوچک ایرانی در نخستین پرتاب از پایگاه کیهانی وستوچنی در سال 2024 به پرواز درآمدند.
این موشک طبق زمان برنامه ریزی شده در هشت ساعت و 43 دقیقه و 26 ثانیه به وقت مسکو پرتاب شد و در جریان 9 دقیقه و 23 ثانیه، مرحله فوقانی را با ماهواره ها به مدار پایین زمین پرتاب کرد.
پس از پرتاب خبرنگار گزارش داد، که مرحله بالایی با ماهواره Meteor-M شماره 2-4 وارد مدار پایین زمین شد.
مفسر پرتاب در پست رصد گفت: "موتور مرحله سوم خاموش شده است. بلوک بالایی جدا می شود. بلوک بالایی به مدار مرجع پرتاب شد".
پس از این فرگات دو بار سیستم پیشرانه خود را روشن می کند و Meteor-M را به مدار هدف در بلندای 820 کیلومتری می رساند. انتظار می رود که ماهواره 59 دقیقه و 46 ثانیه پس از پرتاب جدا شود.
پس از جدا شدن ماهواره هواشناسی، مرحله بالایی 16 ماهواره از گروه روسی سیستم شناسایی خودکار SITRO-AIS برای ردیابی شناورهای دریایی و یک ماهواره سنجش از دور زمینی Zorkiy-2M را وارد مدار می کند (همه 17 دستگاه توسط شرکت خصوصی روسی اسپوتنیک ساخته شده اند).
همچنین در آستانه پرتاب، عیسی زارع پور، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران اعلام موشک روسی ماهواره پارس-1 را برای دانشمندان جمهوری اسلامی ایران به مدار زمین خواهد فرستاد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала