- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ویدیوی اختصاصی اسپوتنیک از آودیوکا آزاد شده

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Разрушенные жилые дома на одной из улиц в Авдеевке
Разрушенные жилые дома на одной из улиц в Авдеевке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.02.2024
عضو شوید
اسپوتنیک ویدیوی بی مانندی را که از یک پهپاد بر فراز آودیوکا، شهر آزاد شده از دست دشمن در جمهوری خلق دونتسک گرفته شده است، به شما نشان می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ویژگی اصلی این ویدیو نبود درگیری های نظامی شدید، انفجار، آتش سوزی و دود است.
این نخستین ویدیویی است، که مناطق مسکونی آودیوکا را نشان می دهد - مناطق مسکونی با ساختمان های چند طبقه که بسیاری از آنها به طور قابل توجهی آسیب دیده اند و برخی کاملاً ویران شده اند. نیروهای مسلح اوکراین از این آپارتمان‌های مسکونی برای قرار دادن مواضع تیراندازی و رصد، انبارهای مهمات استفاده می کردند و پرسنل نظامی نیز در آنجا مستقر بودند.
برخی از ساختمان‌های چند طبقه در ویدیو دیده می شود، در کل ویران شده‌اند و در برخی مکان‌ها بخش‌هایی از ورودی‌ها گم شده‌اند. حویلی ها پر از آوارهای ساختمان های آسیب دیده و ویران شده، سازه های فلزی و بتنی و همچنین درختان افتاده است. به دلیل درگیری، جاده های مجاور محله ها برای حمل و نقل غیرنظامی صعب العبور است - هیچ ترافیکی در آنها وجود ندارد. در یکی از تقاطع ها می توانید موانع ضد تانک نصب شده را ببینید. منطقه اطراف مناطق مسکونی - زمین های خالی و ورودی خانه ها - توسط گلوله های انفجاری آوار شده است.
تصاویر بعدی منطقه صنعتی کارخانه کک و مواد کیمیایی آودیوکا ، تاسیسات اصلی نیروهای مسلح اوکراین را نشان می دهد. دشمن نیروهای قابل توجهی - تیپ های مکانیزه، گردان های تفنگ و یگان های تخصصی مختلف مانند یگان های پهپادی را در این سایت صنعتی متمرکز کرد. همچنین در قلمرو این کارخانه انبارهای مهمات نیروهای مسلح اوکراین، ستاد فرماندهی آنها و مراکز کنترل پهپاد وجود داشت.
مساحت کارخانه کک و مواد کیمیایی آودیوکا 325-340 هکتار است و بیش از 200 ساختمان در آنجا وجود دارد.
در منطقه صنعتی کارخانه کک و مواد کیمیایی، و همچنین در خود آودیوکا، پیامدهای درگیری های نظامی در حال از بین رفتن است و از جمله مناطق در حال مین زدایی هستند.
یادآوری می کنیم، که آودیوکا پیرامون شمالی دونتسک است که از سوی نیروهای مسلح اوکراین به منطقه ای مستحکم تبدیل شده بود. نیروهای اوکراینی از آنجا از سال 2014 مناطق مسکونی دونتسک را گلوله باران می کرند. در شب 17 فیبروری، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، دستور خروج آودیوکا را صادر کرد. با این حال، بعداً وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این دستور یک روز پس از آغاز فرار کنترل نشده واحدهای اوکراینی از شهر صادر شده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، یگان‌های گروه نیروهای مرکز در 17 فیبروری در جریان عملیات تهاجمی، آودیوکا را آزاد کردند و تا عمق 8.6 کیلومتری پیشروی کردند. مساحت کل قلمرو آزاد شده 31.75 کیلومتر مربع بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала