جبهه آزادی در دومین سال بنیانگذاری اش: در یک سال 1300 جنگجوی گروه طالبان را کشته و زخمی کردیم

© Freedom Front's Twitterیورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا
یورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.02.2024
عضو شوید
جبهه ای آزادی به مناسبت بنیانگذاری دومین سال این جبهه نوشته است، که چریک های جبهۀ آزادی در سال دوم فعالیت خود را به 29 ولایت کشور گسترش داده، بیش از 230 یورش بر پایگاه ها، چک‌پاینت ها و مراکز تجمع دشمن انجام داده که در نتیجه، نزدیک 600 تن از ملیشه ها و سردسته های طالبان را کشته و حدود 700 تن آنان را زخمی کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادی به مناسبت دومین سال بنیانگذاری این جبهه با انتشار اعلامیه ای نوشت: "ما به تداوم مبارزۀ آزادیبخش میهنی تا براندازی و برچیدن بساط شوم امارت طالبانی از سرزمین مان متعهد استیم! با سقوط و تسلیم‌دهی دولت به طالبان در تابستان 2021، افغانستان عقب‌گرد بزرگی را در حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خویش تجربه می‌کند. گروه طالبان از بدو تاسیس در حدود سه دهۀ گذشته تا اکنون به عنوان عامل بازدارندۀ ثبات، امنیت، مردم سالاری، توسعه و زیست مسالمت آمیز مردمان ساکن در کشور ما عمل کرده است. با وجود موج های تبلیغاتی وسیع و زهرآگین برای ترسیم سیمای قابل قبول مردم و جامعۀ جهانی از طالبان، ماهیت تروریستی و سیمای خشونت‌بار این گروه روز تا روز نمایان تر گردیده است".
یورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2024
کشته و زخمی شدن سه جنگجوی گروه طالبان در پروان از سوی جبهه آزادی
این جبهه در ادامه نوشته است: "امارت طالبانی کابل، برغم اعلان عفو عمومی؛ به کشتار، شکنجه، گرفتاری و تعذیب نیرو های امنیتی پیشین، بانوان معترض، فعالان مدنی و سیاسی اقدام کرد. قتل های دسته جمعی و کوچ اجباری مردم، تلاشی خانه به خانه، نقض گستردۀ حریم خصوصی بخش های خاصی از مردم، اهانت و تحقیر دوامدار ماموران دولت و شهروندان عادی، نقاب از چهرۀ منفور و خشونت بار طالبان برداشته است. با توجه به وضعیت ناگوار افغانستانِ زیر سلطۀ نامشروع گروه تندرو و انسانیت ستیز طالبان، شمار درشتی از نظامیان، فعالان سیاسی، مدنی، فرهنگی و اجتماعی کشور با درک رسالت تاریخی خویش و به منظور مبارزه برای آزادی کشور و پایان دادن به سلطه جابرانه و استبدادی طالبان و سایۀ شوم طالبانیزم بر مردمان سرزمین ما و تامین عدالت و برابری در کشور، در ماه حوت سال 1400 خورشیدی جبهۀ آزادی افغانستان را تاسیس نموده، در دو سال گذشته داعیۀ دفاع مشروع و مقاومت میهنی برای نجات کشور را آیینه‌داری کرده اند".
این جبهه درباره کارکردش نوشته است: "رویکرد راهبردی و برنامه عملیاتی جبهه همچنان در دو بخش جنگ مسلحانه و مبارزات سیاسی و مدنی متمرکز بوده، حمایت از مبارزات قهرمانانۀ زنان و مردان میهن بدون در نظرداشت قومیت، جنسیت، منطقه، زبان و گرایش های سیاسی و ایدیولوژیک را در زمرۀ اهداف راهبردی و رسالت میهنی مبارزان آزادی قرار داده است. جبهۀ آزادی افغانستان، در دو سال گذشته با رعایت دقیق قوانین جنگ و موازین بشردوستانۀ بین المللی، دقیق ترین و پیش‌رفته ترین روش ها و ابزار های جنگ چریکی را بکار گرفته، ضربات کوبنده ای بر افراد، پایگاه ها و وسایط نظامی گروه طالبان وارد کرده است. از آنجایی که خودداری از هرنوع آسیب رساندن به شهروندان ملکی از اصول خدشه ناپذیر جبهۀ آزادیست، در دو سال گذشته چندین مورد حملات برنامه ریزی شده بالای گروه طالبان که در جنب آن تلفات ملکی متصور بود، را لغو نموده است. چریک های جبهۀ آزادی در سال دوم فعالیت خود را به 29 ولایت کشور گسترش داده، بیش از 230 حمله بر پایگاه ها، چک‌پاینت ها و مراکز تجمع دشمن انجام داده که در نتیجه، نزدیک 600 تن از ملیشه ها و سردسته های طالبان را کشته و حدود 700 تن آنان را زخمی کرده اند. در این عملیات ها 75 میل اسلحۀ سبک و سنگین جنایت کاران طالب بدست مبارزان آزادی افتاده بیش از 14 واسطه نقلیه و نفربر زرهی آنان تخریب شده است".
درباره ای تلفاتش نوشته است: "سوگمندانه در دوسال گذشته، 13 تن از چریک های آزاده و فداکار جبهۀ آزادی در جریان عملیات های چریکی و جنگ رویارو به شهادت رسیده اند. نبردهای بهار 1402 خورشیدی در سالنگ جنوبی که منجر به شهادت 8 تن از دلاورمردان جبهۀ آزادی شد، عزم مبارزان به پیکار و مبارزۀ مقدس میهنی برای آزادی کشور و براندازی دستگاه سلطه و ستم طالبانی در میهن عزیز مان را جزم تر کرده و انگیزۀ ایستادگی در برابر این گروه سفاک و خشونت‌پیشه را به یک داعیۀ سرتاسری بدل کرده است".
این جبهه حکومت موقت گروه طالبان یک شبکه دولت تروریستی نامیده افزوده است: "برغم تعهدات دروغین گروه طالبان با جامعه بین المللی، انتقال کتله‌ای تروریستان مربوط به طالبان پاکستانی به شمال کشور و چندین مورد حمله های مرگبار منسوب به داعش بر اماکن مقدس و نهاد های آموزشی شیعیان و هزاره ها در کابل و دیگر مناطق زیر سلطۀ طالبان به این موضع جبهۀ آزادی مهر تایید گذاشته که گروه طالبان نه‌تنها ارتباطات ساختاری، مالی و ایدیولوژیک با شبکه های تروریستی بین المللی را قطع نکرده بلکه در قامت یک شبه‌دولت تروریستی به چتر امن و مورد اعتماد آنان بدل شده است".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
اگرچه گروه طالبان پس از فرمان رهبرشان ادعا می کنند، که کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش پیدا کرده است، اما مقام های کشورهای ایران و تاجیکستان این ادعای گروه طالبان رد کرده و می گویند که تولید موادمخدر در افغانستان کاهش پیدا نکرده است.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала