اسپوتنیک توضیح می دهد

پوتین فردا در مجلس فدرال سخنرانی خواهد کرد. این رویداد به چه معناست؟

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин на торжественной церемонии вручения Государственных премий РФ
Президент РФ Владимир Путин на торжественной церемонии вручения Государственных премий РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2024
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در مجلس فدرال سخنرانی خواهد کرد. اسپوتنیک درباره ای این رویداد به شما روشنگری می کند.
به گزارش اسپوتنیک، رسم سخنرانی سالانه رئیس جمهور به مجلس فدرال در قانون اساسی فدراسیون روسیه ذکر شده است. رئیس دولت "مجلس فدرال را با پیام‌های سالانه درباره وضعیت کشور، در مورد جهت‌گیری‌های اصلی سیاست داخلی و خارجی این کشور خطاب می‌کند".
پیام به مجلس فدرال که ولادیمیر پوتین در 29 فیبروری اعلام خواهد کرد، بیست و نهمین پیام در تاریخ روسیه مدرن و نوزدهمین پیام برای رئیس فعلی دولت روسیه خواهد بود.
به طور معمول، در این رویداد، رئیس دولت: نتایج سال را خلاصه کرده، مهمترین جنبه های سیاست خارجی و داخلی را تشریح می کند، دیدگاه های خود را در مورد وضعیت جهان به اشتراک می گذارد و بردار توسعه بیشتر کشور را در آینده ی نزدیک را ترسیم می کند.
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2024
سخنرانی پوتین در 29 فیبروری در مجمع فدرال
پیام‌ها ماهیت مشورتی دارند و اعمال قانونی نیستند، اما در سال‌های اخیر ماهیت طرح‌های قانون‌گذاری را پیدا کرده‌اند: "این پیام‌ها حاوی دستورالعمل‌های مشخصی از رئیس جمهور به دولت است."
سخنرانی رئیس جمهور معمولا با حضور مقامات بلندپایه مختلف، سران مذاهب، سردبیران رسانه های بزرگ و شخصیت های عمومی برگزار می شود؛ در سال 2024، این مراسم با حضور شرکت کنندگان در عملیات ویژه نظامی روسیه در دونباس نیز برگزار می شود.
سال گذشته ولادیمیر پوتین اعلام کرد که روسیه مشارکت خود در پیمان استارت جدید را تعلیق می کند. این سند برای مهار مسابقه تسلیحاتی بین روسیه و ایالات متحده ایجاد شده است. رئیس جمهور همچنین به موضوع عملیات نظامی ویژه اشاره، دلایل شروع آن را به تفصیل توضیح داد و به شرکت کنندگان قول کمک و حمایت داد. افزون بر این، رهبر روسیه از تلاش اروپا و ایالات متحده برای تسلیح اوکراین انتقاد کرد.
پخش سخنرانی ولادیمیر پوتین در مجلس فدرال را روز پنجشنبه در سایت و کانال تلگرام اسپوتنیک افغانستان در ساعت 13:30 به وقت کابل مشاهده کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала