- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

حضور نیروهای ویژه ای غربی در اوکراین

© Photo / AP Photo / Michal DyjukИностранные наемники во время тренировки на военном полигоне.
Иностранные наемники во время тренировки на военном полигоне. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2024
عضو شوید
یک مقام اروپایی از حضور نیروهای ویژه ای غربی در اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد نظامی اروپایی که نامش فاش نشده، می نویسد: نیروهای ویژه غربی در حال حاضر در اوکراین حضور دارند.
این روزنامه به نقل از منبع خود می نویسد: "همه می‌دانند که نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند، تنها آن را به طور رسمی اعلام نکرده‌اند".
این مقام افزود، که بیانیه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با هدف "ایجاد عدم اطمینان" در روابط با روسیه است.
Emmanuel Macron - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2024
کنکاش درباره ای جنگ در فرانسه پس از سخنان ماکرون درباره ای روسیه
یادآوری می کنیم، که روز دوشنبه، کنفرانسی برای پشتیبانی از اوکراین در پاریس به ابتکار ماکرون برگزار شد. رهبران حدود ده کشور اروپایی از جمله آلمان، بریتانیا، لهستان، دانمارک و هالند به آن دعوت شدند.
پس از این نشست رهبر فرانسه گفت، که شرکت کنندگان در آن درباره امکان فرستادن سربازان به اوکراین بحث کردند، اما به اجماع نرسیدند. روز بعد، مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی اظهارات خود را مبنی بر فرستادن نیروهای نظامی برای کمک به کیف اعلام کردند.
شامگاه سه شنبه، طرف فرانسوی تلاش کرد تا وضعیت را روشن کند. بنابراین، استفان سژورنت، وزیر امور خارجه، استدلال می‌کند که حضور پرسنل نظامی غربی در اوکراین به معنای همدستی در درگیری نخواهد بود. سباستین لکورنو، وزیر دفاع این کشور، به نوبه خود گفت که صحبتی از جنگ با روسیه نشده است و غرب در حال فکر کردن به این است که چگونه به مقامات کیف کمک کند، کاملا طبیعی است.
کرملین در پاسخ سخنان ماکرون گفت، که چنین تحولی ناگزیر به یک درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو می‌شود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری، موضوع بحث در مورد امکان فرستادن "برخی نیروهای نظامی به اوکراین" را عنصر مهم جدیدی خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала