- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

جلوگیری از یورش جنگ افزار کیمیایی سرویس های ویژه ای اوکراین در پیرامون زاپروژیا + ویدیو

© Sputnik / Дмитрий МакеевБойцы спецназа ФСБ. Архивное фото
Бойцы спецназа ФСБ. Архивное фото
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2024
عضو شوید
سرویس امنیت فدرال روسیه از یورش تروریستی سرویس های ویژه اوکراین با جنگ افزارهای کیمیایی در منطقه زاپروژیا جلوگیری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش داد، که سه اوکراینی در پیرامون زاپروژیا به دلیل تدارک یک یورش تروریستی با بکارگیری از یک کارگذار جنگ کیمیایی دستگیر شدند.
در پیام این اداره آمده است: "سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه تلاش سرویس های ویژه اوکراین را برای انجام یک اقدام تروریستی در پیرامون زاپروژیا با بکارگیری از آنالوگ یک کارگذار جنگ کیمیایی طبق طبقه بندی ناتو BZ متوقف کرد".
در نتیجه این عملیات، نیروهای امنیتی سه شهروند اوکراینی را دستگیر کردند. سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه توضیح داد، که مواد مخدر و کیمیایی کشف شده از آنها در ایالات متحده ساخته شده و برای ساخت جنگ افزار های کیمیایی کشتار جمعی استفاده می شود.
پرونده جنایی در برابر دستگیر شدگان به اتهام "توسعه، تولید، انباشت، کسب یا فروش جنگ افزارهای کشتار جمعی" و اقدام تروریستی تشکیل شد.
کشف یک پناهگاه اوکراینی با آنالوگ ماده زهری BZ در ملیتوپل در یک جلسه توجیهی یک هفته پیش توسط رئیس نیروهای دفاع تشعشع، کیمیایی و بیولوژیکی، ایگور کریلوف مورد بحث قرار گرفت. سپس طبق اظهارات وی، این ماده در 28 جنوری در بطری هایی با کتیبه "Biosporin" به زبان اوکراینی کشف شد. بر اساس اطلاعات منابع باز، BZ یک عامل جنگ کیمیایی روانی است که باعث روان پریشی حاد، از دست دادن جهت گیری و توهم می شود.
ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، کیمیایی و بیولوژیکی هفته ای گذشته گفت، که در پایان جنوری یک آنالوگ از ماده BZ در یک انبار در میلیتوپل پیدا شد. اینها بطری هایی با کتیبه "Biosporin" به زبان اوکراینی بودند. به گفته کریلوف، نیروهای مسلح اوکراین در 19 اگوست 2022 از چنین ماده زهری در برابر پرسنل نظامی روسیه استفاده کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала