پلان اسرائیل برای تخلیه غیرنظامیان از رفح

© Photo / Press service of the Israel Defence Forces Военные армии Израиля на посту
Военные армии Израиля на посту - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2024
عضو شوید
حملات نیروهای مسلح اسرائیل به کاروان های بشردوستانه در غزه افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "جروزالم پست" به نقل از بیانیه صدارت این کشور نوشت که نیروهای دفاعی اسرائیل طرح را برای تخلیه جمعیت غیرنظامی رفح در جنوب نوار غزه ارائه کردند و همچنین طرح را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه مورد تائید قرار دادند که باید مانع از غارت آن شود.
بنیامین نتانیاهو، صدارعظم اسرائیل روز 25 فبروری (یکشنبه) گفت که عملیات نظامی در رفح اجتناب ناپذیر است و توقف خصومت ها که در مذاکرات مورد بحث قرار گرفت، تنها می تواند آن را به تعویق بیندازد. اوایل صبح 26 فبروری (دوشنبه)، قوای اسرائیل طرحی را برای تخلیه غیرنظامیان غزه از رفح به کابینه جنگ اسرائیل ارائه کرد.
به نقل از منابع آگاه، ایالات متحده از اسرائیل می خواهد که حملات مرگبار به پولیس غیرنظامی را که کمک های بشردوستانه وارده در نوار غزه را همراهی می کنند، متوقف کند، زیرا این امر باعث افزایش حملات راهزنان مسلح به کاروان های بشردوستانه می شود.
نیروهای دفاعی اسرائیل گزارش دادند که از آغاز عملیات جنبش فلسطینی حماس، بیش از 4500 راکت از نوار غزه به سوی اسرائیل پرتاب شده است.
Израильские силы безопасности возле границы с сектором Газа  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2024
اسرائیل تعداد تلفات نظامی خود را اعلام کرد
کندک های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس را اعلام کنند و به پشت میز مذاکره بازگردند.
قابل ذکر است، صبح روز 7 اکتوبر 2023 میلادی (شنبه) اسرائیل مورد حمله راکتی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی قوای مسلح اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار راکت پرتاب شده است. علاوه بر این، شبه نظامیان حماس پس از حملات راکتی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. قوای اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، صدراعظم رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر بر لزوم توقف فوری خونریزی بین اسرائیل و فلسطین تاکید کرده و از طرفین خواسته بود تا عملیات نظامی را متوقف کنند. به گفته وی، حل مشکل فلسطین تنها بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد که مستلزم همزیستی دو کشور است امکان پذیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала