زلنسکی خواست پیشنهاد عجیبی به روسیه بدهد

© AP Photo / Mindaugas Kulbis ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین
 ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2024
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین گفت: نتیجه نشست آتی درباره "فرمول صلح" اوکراین سندی خواهد بود که به روسیه پیشنهاد می شود، اما واقعی نیست که روسیه آن را بپذیرد
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت کی‌یف قصد دارد سندی درباره "فرمول صلح" از طریق مذاکره‌کنندگان به فدراسیون روسیه ارائه کند و نمی‌خواهد سایر کشورها گزینه‌های حل و فصل خود را ارائه دهند.
زلنسکی در کنفرانس مطبوعاتی با عنوان "اوکراین 2024" گفت: "خیلی مهم است که ابتکار عمل فقط از اوکراین باشد. امیدوارم اولین اجلاس در بهار برگزار شود. ما نباید این ابتکار دیپلماتیک را از دست بدهیم. کشورها این سند را آماده خواهند کرد. اما این به این معنی نیست که روسیه سند را می پذیرد.
وی در عین حال افزود که اوکراین نمی‌خواهد هیچ قالبی از مذاکرات صلح بر آن تحمیل شود.
روز یکشنبه، آندری ارماک، رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، در کنفرانس "اوکراین سال 2024" که در تلویزیون تله‌تون سراسر اوکراین پخش شد، اعتراف کرد که روسیه می‌تواند به دومین نشست سران درباره "فرمول صلح" اوکراین دعوت شود.
پیش از این، ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس، خواستار برگزاری کنفرانس صلح بلندپایه درباره اوکراین قبل از تابستان شده بود. او بعداً گفت که شرکت روسیه در کنفرانس آتی بعید است.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است.
همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاکید کرد، کرملین پیش نیازی برای انتقال وضعیت به یک جهت صلح آمیز نمی بیند. به گفته وی، اولویت مطلق دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه است، اما اکنون این امر تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала