زاخارووا: هر اوکراینی می‌داند که زلنسکی درباره تلفات ارتش اوکراین دروغ می‌گوید

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: همه ساکنان اوکراین به خوبی می دانند که ولادیمیر زلنسکی درباره تلفات ارتش اوکراین در جریان درگیری ها دروغ می گوید.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به ادعای ولادیمیر زلنسکی در مورد تلفات 31 هزار نفری نیروهای مسلح اوکراین گفت، هر شهروند اوکراینی می داند که او دروغ می گوید.
پیش از این، زلنسکی در برنامه تلویزیونی سراسر اوکراین گفت که در جریان درگیری که در 24 فبروری 2022 آغاز شد، 31 هزار سرباز اوکراینی کشته شدند.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، زلنسکی "پیش از این، جمعیت روسی زبان دونباس را مردم نمی‌دانست، اکنون دیگر جمعیت بخش‌های باقی‌مانده اوکراین را مردم تلقی نمی‌کند".
زاخارووا افزود: "شهروندان اوکراین برای او مردمی نیستند، بلکه واحدهایی هستند که هنوز هم می‌توانید از آنها پول غربی دریافت کنید".
Вид на площадь Независимости в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2024
زلنسکی قصد حمله به قلمرو روسیه دارد
زاخارووا گفت: "من فکر می‌کنم این دقیقاً همان چیزی است که چرا او چندین بار تعداد تلفات اوکراین را کاهش داد و این روح های مرده را در صفوف نیروهای مسلح اوکراین باقی گذاشت تا بتوانند به گونه‌ای که گویی زنده هستند تأمین مالی شوند. و انتقال پول به خارج از کشور ادامه دارد."
وی یادآور شد: "رئیس جمهور روسیه پیشتر تعداد تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله را اعلام کرده بود".
روسیه 24 فبروری 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام ضروری بود؛ روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشته بود؛ خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شده بود که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن است."
به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که این ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала