ترامپ در دور مقدماتی انتخابات در کارولینای جنوبی با 66 درصد آراء پیروز شد

© AP Photo / Jose Luis Maganaدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2024
عضو شوید
در انتخابات مقدماتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در ایالت کارولینای جنوبی، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق جمهوری خواه با بیش از 60 درصد پیشتاز است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه های تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز و سی ان ان به اتفاق آرا گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 این کشور توانست رقیب خود نیکی هیلی را در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای جنوبی شکست دهد.
بر اساس گزارش CNN، ترامپ 66.8 درصد، هیلی - 33.2 درصد افزایش یافته است. فاکس نیوز ترامپ با 63.5 درصد و هیلی با 35.5 درصد.
این اولین نتایج پس از بسته شدن مراکز رای گیری است، در حالی که شبکه های تلویزیونی گزارش می دهند که تنها 1 درصد از آرا شمارش شده است.
این پیروزی ترامپ در حالی است که نیکی هیلی درکارولینای جنوبی به دنیا آمده و دو دوره فرماندار این ایالت بوده است.
نیکی هیلی که پیشتر وعده داده بود در انتخابات کارولینای جنوبی که "ایالت مورد علاقه" او است، پیروز خواهد شد، این بار هم رای کافی را در برابر رقیبش کسب نکرد. او دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را "آشفته" و خود این رئیس‌جمهور سابق را فردی "سمی" می‌خواند.
انتخابات مقدماتی بعدی هر دو حزب جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قرار است در تاریخ ۲۷ فبروری (8 حوت) در ایالت میشیگان برگزار شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала