پشتیبانی کنگره امریکا از بیرون شدن این کشور از سازمان ملل

© Sputnik / Igor MikhalevВид на Капитолий в Вашингтоне
Вид на Капитолий в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2024
عضو شوید
یک نماینده کنگره امریکا پیشنهاد بیرون شدن از سازمان ملل و خلاص شدن از مقر آن را داد.
به گزارش اسپوتنیک، مت گاتز، عضو مجلس نمایندگان کنگره امریکا، پیشنهاد توقف کمک مالی به سازمان ملل، بیرون شدن از آن و همچنین حذف مقر این انجمن از قلمرو ایالات متحده را داد.
او در کنفرانسی در فلوریدا گفت: "من می خواهم بودجه ما برای سازمان ملل صفر باشد. ایالات متحده باید از سازمان ملل بیرون شود و سازمان ملل باید ایالات متحده را ترک کند".
Капитолий на Капитолийском холме в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2024
آگاه شدن نمایندگان کنگره امریکا درباره ای جا به جایی جنگ افزارهای هسته ای روسیه در فضا
به گفته گاتز، ایالات متحده باید کمک مالی به سازمانی را که کارمندان آن "به اسرائیلی ها حمله کرده و آنها را کشتند" متوقف کند.
پیش از این، آژانس کمک رسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) اطلاعاتی از اسرائیل درباره ای ادعای دست داشتن برخی از کارکنان خود در یورش حماس فلسطینی به این کشور در 7 اکتوبر 2023 دریافت کرده و تصمیم به فسخ قراردادهای آنها گرفته است. شمار این افسران و میزان مشارکت آنها در این حمله گزارش نشده است.
فیلیپو لازارینی، رئیس این سازمان گفت، که کارمندان آژانس مظنون به دست داشتن در حمله به اسرائیل در صورت مجرم شناخته شدن محاکمه خواهند شد. البته فنلند، بریتانیای کبیر، ایتالیا، استرالیا، کانادا، آلمان، سویدن، جاپان و تعدادی از کشورهای دیگر قبلاً قطع کمک مالی به این سازمان را اعلام کرده اند.
انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از کشورها خواست اجازه ندهند کار آژانس قطع شود. رسانه ها گزارش دادند، که بدون تمدید بودجه، آژانس پس از فیبروری قادر به فعالیت نخواهد بود. اسرائیل پیش از این رسماً اعلام کرده است که به هر طریق ممکن برای توقف فعالیت های آنروا تلاش خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала