هشدار نبنزیا نسبت به رویارویی نظامی احتمالی در اروپا

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2024
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: ممکن است یک رویارویی نظامی در اروپا به دلیل گام های ایالات متحده رخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این سازمان، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: نه تنها اوکراین، بلکه کل اروپا در معرض خطر تبدیل شدن به سکوی پرشی برای رویارویی نظامی است که ایالات متحده آن را به آن سو می کشاند.
نبنزیا گفت: "امروز، نه تنها اوکراین، بلکه کل اروپا بار دیگر در معرض خطر تبدیل شدن به سکوی پرشی برای رویارویی نظامی است که شما پیوسته از بیرون شدن از کشور به آن کشیده می شوید. آیا جمعیت کشورهای اروپایی به این نیاز دارند؟ دوست دارم باور کنم که اینطور نیست".
Разрушенные жилые дома на одной из улиц в Авдеевке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پس رفتن ده کیلومتری سنگرهای نیروهای اوکراینی پس از آزادسازی آودیوکا + ویدیو
به گفته وی، نظرسنجی های عمومی انجام شده در ماه جنوری در 12 کشور اروپایی نشان می دهد که تنها 10 درصد اروپایی ها معتقدند اوکراین می تواند روسیه را شکست دهد.
نماینده دایم روسیه در سازمان ملل نشان داد: "کشاورزان اروپایی شورش می کنند و نمی خواهند بازارهای کشاورزی را به دلیل دامپینگ صادرکنندگان اوکراینی از دست بدهند. فیلمی از رسوایی ها در مرز لهستان و اوکراین، جایی که مرزبانان لهستانی اجازه گذشتن لاری های اوکراینی با غلات را نمی دهند، به طور گسترده پخش شده است. بدیهی است که هیچ "آینده اروپایی" برای اوکراین کاملاً فاسد و جنایتکار با جمعیتی فقیر، که رهبری دست نشانده کنونی آن را از "سبد نان همه ای اتحادیه" تبدیل کرده است، وجود ندارد".
او افزود، که از زمان به دست آوردن استقلال رسمی، به اوکراین نقش غیر قابل رغبت سکوی پرش ضد روسیه داده شده است.
او چنین نتیجه گیری کرد: "در سال 2004، در واقع میزبان نخستین کودتای ضد مشروطه بود که از سوی غرب سازماندهی شد، که در نهایت مردم از آن پشتیبانی نکردند. سپس غرب شروع به آماده سازی کودتا کرد به گونه ای که دیگر هیچ "آتش نادرست" وجود نداشته باشد تا برای همیشه اپوزیسیون میهن پرستانه را نابود کند. این دقیقاً همان چیزی است که در تمام سال‌های پس از کودتای میدان 2014 اتفاق افتاده است".
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "پشتیبانی از افرادی که به مدت هشت سال از سوی رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند.
وی خاطرنشان کرد، که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشته بود؛ خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شده بود که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن است".
به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی روبرو شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
مسکو پیش از این بارها اعلام کرده بود، که برای مذاکره آماده است، اما کیف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانونگذاری وضع کرده است. غرب مدام از روسیه برای مذاکره می‌خواهد، که مسکو برای آن آمادگی نشان می‌دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کیف از شرکت در گفت و گو را نادیده می‌گیرد.
پیش از این، کرملین اعلام کرده بود، که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سوی مسالمت آمیز وجود ندارد؛ نخستینگی مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است؛ در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به یک مسیر مسالمت آمیز پیش رود، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت، که ایالات متحده و ناتو "نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل نظامی در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و دیگر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند".
در 9 فیبروی اعتراض سراسری کشاورزان آغاز شد. کشاورزان در سراسر کشورهای اروپایی تظاهرات کردند و راه ها و ورودی های ایست های بازرسی در مرز با اوکراین را بسته کردند. یکی از اصول اصلی کشاورزان توقف واردات محصولات کشاورزی از اوکراین است. پیوندهای لهستان و اوکراین به دلیل تحریم غلات اوکراین بسیار پیچیده تر شده است. در 15 سپتمبر 2023، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت محدودیت‌های واردات چهار نوع محصولات کشاورزی اوکراین را به چندین کشور مرزی اتحادیه اروپا تمدید نکند، اما کیف را موظف کرد اقدامات کنترل صادرات را اعمال کند. پس از این، مقامات اسلواکی، مجارستان و لهستان اعلام کردند که این ممنوعیت را به صورت یکجانبه تمدید می کنند. در این رابطه اوکراین شکایتی را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد. در پاسخ، سه کشور اتحادیه اروپا اعلام کردند که جلسات پلت فرم هماهنگی غلات اوکراین را تحریم خواهند کرد. در همین حال، اخیراً در غرب ایده هایی در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین اتحادیه اروپا و فدراسیون روسیه به طور فزاینده ای مطرح شده است. کرملین خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه تهدیدی ایجاد نمی کند، کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. افزون بر این، در سال های پسین، فدراسیون روسیه به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره کرده است. این ائتلاف در حال گسترش ابتکارات است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای اتحاد در اروپا ابراز نگرانی کرده است. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما بر مبنای برابر، در حالی که غرب باید روند نظامی کردن قاره را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала