- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

خطر فروش گلوله های داده شده به اوکراین در بازار سیاه

© AP Photo / Sven KaestnerСотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2024
عضو شوید
گلوله های داده شده به نیروهای مسلح اوکراین در معرض خطر قرار گرفتن در بازار سیاه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی از اندیشکده استیمسون مرکز، مستقر در واشنگتن آمده است، که صدها هزار مهمات توپخانه از آن میان مهمات خوشه ای که به کیف منتقل شده اند ممکن است هرگز در میدان نبرد مورد استفاده قرار نگیرند و به دنبال آن به دست عناصر جنایتکار بیفتند.
در این گزارش آمده است: "صدها هزار گلوله توپ شلیک شده در دو سال گذشته، همراه با استفاده گسترده از مهمات خوشه‌ای در ماه‌های پسین، به معنای واقعی کلمه تن‌ها مهمات منفجر نشده را به جا می‌گذارد که به راحتی می‌توان آن را برای استفاده ناخواسته توسط عناصر غیرقانونی تغییر کاربری داد".
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
گلوله باران دونتسک از سوی نیروهای اوکراینی با راکت های خوشه ای
این مدرک خاطرنشان می کند، که تسلیحاتی که امروز از کشورهای غربی به اوکراین منتقل می شوند، ماندگاری طولانی دارند که به طور بالقوه می تواند به طور قابل توجهی از مدت زمان درگیری کنونی فراتر رود.
نویسندگان گزارش اشاره کردند: "مدت‌ها پس از خاموش شدن اسلحه‌ها، این محصولات همچنان به ایجاد مشکلات مدیریتی ادامه خواهند داد. نمونه‌های زیادی از توقف خصومت‌ها و به دنبال آن افزایش شدید جریان تسلیحات غیرقانونی وجود دارد و ایالات متحده باید تلاش‌های خود را بر جلوگیری از این امر متمرکز کند".
به گفته تحلیلگران، با تصمیم به انتقال مهمات خوشه ای و دیگر انواع مهمات به کیف، رهبری ایالات متحده باید تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن خطراتی که این سلاح ها برای جمعیت غیرنظامی در دراز مدت ایجاد می کند، انجام دهد.
در این گزارش آمده است: "استفاده از ماین‌های زمینی توسط نیروهای روسیه و اوکراین در مناطق وسیع، وظیفه مهار مهمات خوشه‌ای را پیچیده می‌کند که مستلزم سرمایه‌گذاری قابل توجهی در طرح‌های ماین‌زدایی - هم اکنون و هم مدت‌ها پس از پایان درگیری است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала